Home › Forums › Allmänt om gymträning › Överträning eller vad är det som händer ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 september, 2011 at 20:04 #52038Anonym anvandareMember7 september, 2011 at 20:04 #126821Anonym anvandareMember
Hej
Har den senaste tiden känt smärta i nedre delen av ryggen eller vad man ska säga. Det har blivit värre o värre den senaste tiden och jag vet inte om jag ska sluta träna på gymmet, eftersom det börjar gå riktigt bra nu eftersom jag verkligen tar i och käkar mycket. Men allafall det känns mycket och är svårt att stå rakt.Så till frågan , Är detta något jag borde kolla upp hos en läkare e ller är det så att jag bara borde vila eller nått liknande ?
Tacksam för all hjälp :emo-thumb
EDIT: Kille på 16år förresten
7 september, 2011 at 22:01 #126822Anonym anvandareMembertesta vila och ett besök till skolsyster
8 september, 2011 at 19:25 #126823Anonym anvandareMembernördfarbrorn wrote:testa vila och ett besök till skolsysterBlev att dra till kiropraktor, vila ett par veckor nu, borde jag fortfarande käka lika mycket o ta gainer fast jag inte tränar ?
8 september, 2011 at 19:51 #126824Anonym anvandareMemberHej!
Det skulle jag INTE göra om du INTE vill lägga på dig extra ballast:)
8 september, 2011 at 20:12 #126825Anonym anvandareMemberDet kan inte vara så att du har fel teknik när du tränar rygg / Biceps?
Tränar du med för mycket vikt i tex marklyft, roddövningar så är det ju lätt att man tappar svank och får ont pga av det.
Eller för mycket vikt i biceps, blir lätt att man hjälper till med ett ”ryck” som kan på fresta nedersta delen av rygg muskulaturen.
Prova att sänka vikten lite när kör dessa muskelgrupper så du kör en mer kontrollerad rörelse…8 september, 2011 at 22:44 #126826Anonym anvandareMemberMats OT wrote:Hej!Det skulle jag INTE göra om du INTE vill lägga på dig extra ballast:)
Tjenare
Blir det onödigt fett ? Jag vill trotsallt gå upp i massa men inte endast fett8 september, 2011 at 22:46 #126827Anonym anvandareMember90annion wrote:Det kan inte vara så att du har fel teknik när du tränar rygg / Biceps?
Tränar du med för mycket vikt i tex marklyft, roddövningar så är det ju lätt att man tappar svank och får ont pga av det.
Eller för mycket vikt i biceps, blir lätt att man hjälper till med ett ”ryck” som kan på fresta nedersta delen av rygg muskulaturen.
Prova att sänka vikten lite när kör dessa muskelgrupper så du kör en mer kontrollerad rörelse…Tjenare
hmm jag tror också att det kan ha berott på svankandet men efter jag vilat i nån vecka när jag börjar igen så ska jag sänka vikterna göra mer reps och främst av allt ha rätt teknik.8 september, 2011 at 22:46 #126828Anonym anvandareMemberAll viktuppgång ger både ökningar i fett och fettfri massa. Ration däremellan styrs av faktorer som proteinintag och styrketräning.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.