Övning för rumpan?

Home Forums Allmänt om gymträning Övning för rumpan?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Kan ni ge tips på en bra övning som bygger upp sätesmuskeln?

Djuuuuupa knäböj känns gött i rumpan. Du ska gå under 90 grader. Sedan om du tränar på gym kanske det finns någon maskin för just rumpan.

Hipthrusters

Squats (knäböj) är nog den bästa övningen jag vet:)

Gör de helt fria eller med vikt, det finns så mycket. Men de gör susen för ben och rumpa:)

Frontsquats, squats (med vikt!!) och en övning som jag inte kan namnet på där du drar på dig ett bälte och en 20kg (eller vad du nu klarar av.. :) )hantel sen ställer du dig i squat position på två bänkar med vardera ben på varsin bänk, sen går du ner så djupt du kan och pressar skinkorna. Lycka till!

Andreas12 wrote:
    Frontsquats, squats (med vikt!!) och en övning som jag inte kan namnet på där du drar på dig ett bälte och en 20kg (eller vad du nu klarar av.. :) )hantel sen ställer du dig i squat position på två bänkar med vardera ben på varsin bänk, sen går du ner så djupt du kan och pressar skinkorna. Lycka till!

Är inte det farligt? :P

Igår testade jag på utfall. Jag tränar på Friskis och Svettis och där får man tillgång till en gympasal, så jag tog en skivstång på ryggen och med långa kliv med knät i golvet gick jag fram och tillbaka. Nu har jag den mest brutala träningsvärk i skinkorna jag nånsin haft!

Foodeater wrote:
    Djuuuuupa knäböj känns gött i rumpan.

Utan tvekan det bästa, i kombination med framfotslöpning.

Djupa knäböj och utfall är i särklass bäst.
    Bägge tekniker går att utföra på fler aolika sätt. T.ex med skivstång, hantlar eller ingenting.

Jag vidhåller vid att hipthrusters är överlägset bäst för aktivering av sätesmuskulaturer, speciellt då det tillåter dig att squeeza glutsen ordentligt vid full extension.

Om det är någon rumpfanatiker som inte hört talats om Bret Contreras (The Glute Guy) så skickar jag med en länk.

För tjejer som inte kör jätteseriöst kan dessa kanaler kanske vara lite inspirerande:
    http://www.youtube.com/user/BikiniModelFitness
    http://www.youtube.com/user/womensworkoutchannel

Det är mycket fokus på att få en sexig rumpa. Dock tycker jag bara ett fåtal av modellerna har en. Tro inte att deras övningar är ultimata för att få en snygg kropp.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.