- This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Övningar för starkare grepp
Än en gång så känner jag att min greppstyrka begränsar mitt marklyft. Trots att jag använder remmar så glider stången ner efter 1, knappt 2, reps när jag kör tungt.
Så har ni några tips på hur jag kan träna mitt grepp? En gång i veckan så tränar jag underarmarna genom att ”rulla” stången över fingrarna och vika upp.
Grepplera
Gyroboll
Klämmor
Marklyft med överhandsgrepp
Tunga stångshrugs (överhandsgrepp)
Dessa två har hjälpt mig väldigt mycket, mitt grepp ger inte upp lika enkelt. Skit i dragremmarna.
Dessa två har hjälpt mig väldigt mycket, mitt grepp ger inte upp lika enkelt. Skit i dragremmarna.
Jag kör faktiskt båda två.
Barholds är väll utmärkt?
Vad är det för någonting?
Barholds gillar jag med
Orkar man inte lassa en stång full (vilket jag inte alltid orkar) så är det smidigt att hänga med en hand i chinsräcket så länge man orkar (viktbälte för progression).
Rotationer med viktskiva kör jag ibland också vilket har hjälpt en del.
[http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/116]
Går även att flippa skivan åt andra hållet elelr bara stå och hålla den och träna sitt nypgrepp (pinch grip).
Jag brukar köra med stängda händer och stång. Funkar till alla övningar sen. För mig iallafall.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY