- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Övningsförslag utan att använda handflatorna?
Jag har lyckats skålla mina handflator så har jag får inte använda mina handflator enligt läkaren tills det har läkt ordentligt.
Men jag klarar ju inte av att bara sitta hemma utan vill ju gymma ändå. Benen är lätt att hitta övningar som jag kan göra men det är värre med överkroppen så jag skulle vilja ha lite tips, speciellt för ryggen.
Jag har kommit på att man kan knäppa ihop händerna i en vristrem som jag kopplar till cablecrossen så kan jag köra biceps o triceps. För axlar så kör jag i en stående vadpress-maskin. Där jag knyter nävarna o trycker upp där man ska ha axlarna vanligtvis.
Kan tillägga att jag blev riktigt imponerad över hur grymt bra pump man får av att koppla bort händerna. Kan faktiskt rekommendera att ni provar att köra några övningar för jag kommer nog delvis använda dessa övningar efter det har läkt. Kanske som sista övning för o verkligen pumpa ut det sista, helt grymt skön känsla iaf
Igår hittade jag något som nästan ser ut som ett par handskar fast istället för fingrar så hade de var sin bred krok som var mitt i handen som man tex kunde lägga skivstången i så det gick att köra rodd utan att hålla i skivstången.
Jag provade också att köra med de i diverse rygg-maskiner så latsdrag gick alldeles utmärkt att köra. Kan även tala om att jag har grym träningsvärk idag i flertalet muskler och jag har ändå kört väldigt låga vikter mot jag vanligtvis brukar ha
I alla dragövningar i kabel kan du ju fästa kabeln i överarmarna eller underarmarna istället
Har ni en Flowinplatta på gymmet kan du ju köra ett x antal övningar med underarmarna vilandes på glidplattorna.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY