- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › periodisera
man brukar ju säga att man måste förendra träningen för att musklerna ska fortsätta växa. många kör tex styrka i 5v och volym i 8v. går det lika bra att köra olika varje pass? att köra det man känner för. det är så jag gör. eller växer man bättre av att ha perioder istälelt för att variera från pass till pass?
Musklerna växer när dem utsätts för ”positioner” som dem inte är vana vid … så min rekommendation till dig är att variera din träning … Kör högreps ibland, lågreps ibland, kroppsvikt ibland, maskiner ibland, fria vikter ibland … ändra lite övningar osv …
På så sätt kan inte kroppen planera in vad som komma skall och din träning blir troligtvis roligare
Lycka till!
det är så jag gör:P daxform och känsla får avgöra vilka vikter jag ska använda och vilka övningar. är det lika effektivt som att följa ett speciellt schema under en viss period? får man större effekt av att inte variera från pass till pass utan månad för månad istället?
Jag personligen känner att jag får ut mer av passet om jag har ett specifikt schema att följa på passet än att träna lite på måfå.
Räcke med att öka vikterna så ökar musklerna. Om bitarna utanför gymmet sköts som mat och vila. Men de kan absoult ge en psykologiskt kick att testa lite nytt motivationen. PÅ gymmet tycker jag man ska ha roligt. Gillar man att variera gör man det ofta. Tror dock inte de ger dig mer än att helt enkelt öka vikten
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY