Home › Forums › Allmänt om gymträning › Personlig tränare – Sportlife Göteborg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 juli, 2011 at 14:28 #52267Anonym anvandareMember21 juli, 2011 at 14:28 #127904Anonym anvandareMember
Hejsan!
Jag är lite nyfiken, jag har sett på olika gym runt om i Göteborg att de har Personliga Tränare som kan hjälpa en i sin träning osv.
Men när jag kollar på deras bilder hur dom ser ut och när de traskar runt i gymmet och hjälper folk, så är dom oftast taniga och ser inte något vidare ”vältränade” ut själva. Borde inte det ligga i en PT’s egna intresse att sälja sig själv genom att vara sund/fit? Det är väl det som säljer om något?
Nu är det så här att jag är lite sugen på att ”kanske” hyra/anställa en PT eller vad man nu säger, då jag vill kanske inte ha hjälp med själva träningen utan kanske mer någon som puschar mig, får mig att äta rätt och tänka annorlunda.
Men jag vill hitta någon seriöst duktig som är på mitt gym Sportlife (Göteborg) så om det är någon som kan rekommendera någon bra och inte relativt dyr person så hade jag uppskattat detta.
Tack för svar!
// Christian
21 juli, 2011 at 14:31 #127905Anonym anvandareMemberMed tanig och sund så menar jag att de inte ser vältränade ut. Inte feta nu, utan som nörden Kalle i klassen som inte har några former av muskler alls, och på nåt sett så känns det som om jag lyssnar mer på Gurra nere på gymmet som tryckt anabola 4 år och stor som ett hus än som sagt lilla Kalle som knappt lyft en vikt.
Alla är vi väl olika antar jag
21 juli, 2011 at 14:33 #127906Anonym anvandareMemberTror du hittar bättre och gratis råd här om du frågar. Annonsera efter en träningskompis?
För övrigt håller jag med som du känner, borde dom inte vara mer välbyggda.22 juli, 2011 at 10:41 #127907Anonym anvandareMemberNykropp wrote:För övrigt håller jag med som du känner, borde dom inte vara mer välbyggda.++
Ta och fråga i receptionen efter den mest vältränade PT’n de har;) eller helt enkelt den med mest meriter för det borde de ju ha koll på hoppas man….
22 juli, 2011 at 10:43 #127908Anonym anvandareMemberBara för att man jobbar som personlig tränare betyder inte det att man har samma mål som kunden.
Men för övrigt, som Tollesson skriver. Fråga efter meriter, det och vilken utbildningen personen ifråga har.
22 juli, 2011 at 11:25 #127909Anonym anvandareMemberDu kan ju alltid be om meriter, det ska man alltid göra när man väljer tränare. Däremot ska du inte gå på myten om att den som säljer mest är den bästa. Oftast är dem bara duktiga försäljare som lägger ner minsta möjliga tid för kunden.
I stället ska du be om prestationsmeriter, vilka typer av kunder dem haft och vad dem har uppnått.När du tränar ser du säkert en massa PTs som jobbar. Redan där kan du plocka bort dem tränare som står med armarna i kors.
Tänk efter vilka mål du har med träningen och välj den tränare som har störst erfarenhet av det målet.
Annars finns det många duktiga här på forumet som tränar på Sportlife, kan säkert hänga med på något träningspass för lite inspiration.
8 augusti, 2011 at 09:41 #127910Anonym anvandareMemberJag håller med Patrik. En bra säljare är inte alltid en bra PT!
Gällande PT:s överlag så är jag fett kritisk. Gymkedjorna har insett att stora pengar kan tjänas på Personlig Träning och de anställer i princip, vem som helst och skickar befintlig personal på den ena humbug utbildningen efter den andra… Har du ett papper där random person säger sig ha utbildat dig till PT så får du jobb. Typ…
Så kolla meriter! Be om referenser från tidigare klienter och framför allt; läs gärna på lite själv och ställ lite kniviga frågor till tränaren. Då märker man fort hur mycket mjöl som finns i påsen. Konsultationerna är ju nästan alltid gratis, så där förlorar du ju ingenting.Gällande tränarens fysik så förstår jag din tanke. Dock kan ju en riktigt tanig snubbe vara mästare på långdistanslöpning och en halvtjock brud kan ju mycket väl tävla i nån lyftargren. Så, där ska man nog inte vara allt för snabb att döma ut..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.