Pizza och träning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Pizza och träning ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #55865
    #232659

    Är det verkligen så onyttigt med pizza som alla säger ?
    vad isf är onyttigt på pizzan ? Ost är ju bra enligt LCHF ? är det brödet man ska passa sig för då ? hur många kalorier kan en pizza inehålla t.ex Vesuvio ?

    Hur påverkar detta min träning samma dag om jag smäller i mig en pizza ?

    är det inte typ samma sak som att äta 3-4 varma mackor ?

    #232660
    emilmar wrote:
    Är det verkligen så onyttigt med pizza som alla säger ?
    vad isf är onyttigt på pizzan ? Ost är ju bra enligt LCHF ? är det brödet man ska passa sig för då ? hur många kalorier kan en pizza inehålla t.ex Vesuvio ?

    Hur påverkar detta min träning samma dag om jag smäller i mig en pizza ?

    är det inte typ samma sak som att äta 3-4 varma mackor ?

    Problemet med pizza är ofta mängden fett. Men om det passar dina dagliga energibehov ser jag inga problem.

    Vet inte om du räknar kalorier och de olika nutrienterna? Gör du inte det så får man passa sig beroende på vad man äter utöver pizzan samma dag. Innehållsmässigt är de väl inte jättedåligt, inte super mycket protein men vafan de är ju gott :)

    #232661

    Jag väger inte maten men jag har en liten aning om vad jag får i mig i kalorimängd per dag, men får börja väga maten :)

    #232662

    Det var ju en fitnessmodell som sade någonting sånt förra sommaren – att han äter pizza varje dag eller något liknande. Men blandar man inte in kemikalier så kommer det antagligen bli problem förr eller senare (förutsatt att du äter normalt och inte fastar periodiskt eller något sånt). Men det är beroende på hur länge man äter pizzadiet :D En av mina bättre bilder (på magen) har jag tagit när jag dessförinnan ätit flera pizzor i veckan – veckorna strax innan – och dessutom vilat från träning.

    #232663

    Vad menar du med att om man inte blandar in kemikalier kan det bli problem?

    #232664
    edamber wrote:
    Problemet med pizza är ofta mängden fett.

    Mängden av allt är snarare problemet. Det är ju en enorm vit ostmacka helt enkelt. Proteinmängden i en normalstor pizza är också rätt hög, det är ju helt enkelt så mycket mat.

    De flesta kan dock inte äta pizza särskilt ofta utan att antingen gå upp i vikt eller tvingas skära ner på annan mat med mer näring i.

    #232665

    Gör pizzan själv. Det gjorde jag. Har en hel del dokumenterade med bild och innehåll i tråden ”matbilder”

    Jag åt 21 pizzor i veckan. Alltså tre om dagen. Givetvis frukost och mellanmål oxå.

    Bara för att det är platt och gott så behöver det inte va onyttigt. Det är som löparn säger, mängderna av de olika näringsämnen som kan variera stort om man köper pizza på pizzerian. Vissa pizzor har 10 räkor. Andra har två nävar. Några väger 700g och där jag bor väger en pizza 1,3kilo.

    Allt man gör själv kan man göra som man vill med å få i sig precis vad man önskar. Pizzerian vill oftast tjäna pengar (förstås) så de ger dig ofta lite mindre av den dyrare fyllningen.

    #232666

    1 pizza i veckan är inga problem tycker jag, går man på diet och inte har väldigt stort energibehov får man dock planera lite, kanske lite cardio och dra ner lite extra på kalorierna dagen innan och efter. Räkna med 1500-2500kcal på en pizza.

    #232667

    Har man svårt att gå upp i vikt och vill bli större och starkare, så är kalorier och pizza helt rätt!

    Finns inget mer anabolt än kaloriplus!

    #232668

    En pizza ibland fungerar ju utmärkt.

    Problemet är att det typ är en massa vitt mjöl, olja, tomatkross och ost med något på. Sådär näringsvärde, mycket kcal och lite protein för mängden kcal.

    #232669
    Jonas Lundberg wrote:
    Har man svårt att gå upp i vikt och vill bli större och starkare, så är kalorier och pizza helt rätt!

    Finns inget mer anabolt än kaloriplus!

    Ja om man vill bli fetare så kör hårt.

    #232670
    fitnesserik wrote:
    Vad menar du med att om man inte blandar in kemikalier kan det bli problem?

    Jag menar att pizzadieten inte är bra i längden , dels kan man ju bli fet, men jag levde nästan på pizzor ett par månader kommer jag ihåg. Dels kan ju magen sluta fungera om man äter fiberfattigt i flera år. Själv brukade jag beställa pizza utan pizzaost (men kanske med mozzarella) mellan 2000 och 2010 för standardosten i Stockholm var dålig.

    Enda sättet för en fitness/modell att kunna äta väldigt mycket kalorier utan att bli för fet (allt är relativt) är att ta fettförbrännare som kan vara skadliga (Zyzz tog.. Det)

    #232671
    Madball wrote:
    Ja om man vill bli fetare så kör hårt.

    Gå upp i vikt sa han. Han skrev inget om att bli fet. Hans enda påstående var att en person som har svårt att gå upp i vikt kan åstadkomma det genom att äta pizza som ju är väldigt energirikt. Var det fel tycker du?

    #232672
    Eddie Vedder wrote:
    Gå upp i vikt sa han. Han skrev inget om att bli fet. Hans enda påstående var att en person som har svårt att gå upp i vikt kan åstadkomma det genom att äta pizza som ju är väldigt energirikt. Var det fel tycker du?

    Ja, men han sade också att ett kcal-plus är anabolt. Men ett kcal-plus som gör dig fet är också väldigt icke-anabolt i längden eftersom ditt testosteron kommer att aromatiseras till östrogen i högre utsträckning.

    Dessutom, hur smart är det med dylika tips som man ofta hör för att gå upp i vikt? ”Drick olja, ät ett kg nötter om dagen, ät en pizza extra om dagen”.

    Få människor vill lägga på sig fett om vi talar viktuppgång. Jag tror du förstår vad jag menar. Och det är ett rätt idiotiskt sätt att gå upp i vikt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.