Pizza och träning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Pizza och träning ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #232673

    Har man stort energibehov men ligger på låt säga 200-500kcal överskott där en pizza är en del av överskottet varför skulle det göra dig fetare ön om överskottet kom från kycklingfile och potatis?

    #232674

    Hade fler lyssnat på på jonas så hade många haft mycket bättre resultat.

    Jag gjorde det och gjorde bra ökningar. Magrutorna kan ju bli lite otydliga för stunden. Men bara en korkad person tror att man kan få bästa resultat på att försöka ligga på gränsen så man inte ökar något i fett men samtidigt har maximal takt på muskeltillväxten.

    Att få kroppen att göra en sak (maxa muskeltillväxten) och sedan ha fåfängan/mode som en faktor för vad som är rätt väg ställer jag mig frågande till.

    Kroppen har ingen aning om att det just nu är modernt att va rippad med största möjliga mängd muskler. Och att folk gärna vill göra det på en gång och gärna va klar tills på fredag för då ska de till stranden.

    Jag hade inte bänkat 200kg om jag inte gjort som jonas sa till mig. Färre pass på gymmet. Mer mat!

    #232675

    Därför att många pizzor innehåller mycket fett; olja, sås, pålägg, ev.pommes osv.

    Och fett lagras rätt obehindrat in som kroppsfett vid överskott.

    Potatis och kycklingfilé lagras in extremt dåligt som kroppsfett.

    Men tydligen så diskuterar vi nu allmän viktuppgång, men då invände jag att det är ett idiotiskt sätt att gå upp vikt genom att höja fettintaget i kosten, om man inte vill bli fetare.

    #232676
    Madball wrote:
    Därför att många pizzor innehåller mycket fett; olja, sås, pålägg, ev.pommes osv.

    Och fett lagras rätt obehindrat in som kroppsfett vid överskott.

    Potatis och kycklingfilé lagras in extremt dåligt som fett.

    Men tydligen så diskuterar vi nu allmän viktuppgång, men då invände jag att det är ett idiotiskt sätt att gå upp vikt genom att höja fettintaget i kosten, om man inte vill bli fetare.

    Frågan är hur mycket det gör i det stora hela med någon pizza då och då i ett i övrigt stort energibehov.

    Att öka i vikt på enbart kycklingfilé och potatis för att försöka köra leangains tror jag inte kommer ge mycket muskler under uppbyggnad, dessutom enormt jobbigt att äta sådan mat och komma upp i några större kalorier.. Men visst du kommer väl vara lite snyggare året runt.

    Men det är ju en balans, att svinbulka ger mer muskler men också en sjukt lång diet för att komma i okej form och därmed går man miste om uppbyggnadsperiod. Så lagom är väl bäst som det brukar heta.

    #232677

    En pizza och en cola innan träningen ibland ger en jävla pump och ett jävla tryck i kroppen =)

    Håller med jonas där.

    #232678
    Gober wrote:
    Frågan är hur mycket det gör i det stora hela med någon pizza då och då i ett i övrigt stort energibehov.

    Att öka i vikt på enbart kycklingfilé och potatis för att försöka köra leangains tror jag inte kommer ge mycket muskler under uppbyggnad, dessutom enormt jobbigt att äta sådan mat och komma upp i några större kalorier.. Men visst du kommer väl vara lite snyggare året runt.

    Men det är ju en balans, att svinbulka ger mer muskler men också en sjukt lång diet för att komma i okej form och därmed går man miste om uppbyggnadsperiod. Så lagom är väl bäst som det brukar heta.

    Nej, jag skrev ju också att en pizza ibland är ju helt lungt.

    #232679

    Antingen är man sjukt annolunda eller så är det fel i huvet på folk vem äter hellre en slabbig,fet pizza som ställer till i magen i flera dagar efteråt än att käka kyckling o potatis ska du äta 1500kcal på en måltid så är det fan så mycket roligare att göra det genom kalorifattig mat då man får äta groteskt stora mängder mat :up:

    Men till Ts nej du sabbar inte hela din träning genom att käka en pizza.
    Dock kan det bli jävligt knepigt att få rum med en pizza inom kaloriramen om du ska gå ner i vikt. Ska du upp i vikt bara ät.

    #232680
    HcBB wrote:
    Antingen är man sjukt annolunda eller så är det fel i huvet på folk vem äter hellre en slabbig,fet pizza som ställer till i magen i flera dagar efteråt än att käka kyckling o potatis ska du äta 1500kcal på en måltid så är det fan så mycket roligare att göra det genom kalorifattig mat då man får äta groteskt stora mängder mat :up:

    Men till Ts nej du sabbar inte hela din träning genom att käka en pizza.
    Dock kan det bli jävligt knepigt att få rum med en pizza inom kaloriramen om du ska gå ner i vikt. Ska du upp i vikt bara ät.

    Ptja är väl fel i huvudet på mig, äter gärna en stor pizza, hamburgertallrik osv istället för 1500kcal kycklingfile i groteska mängder.

    Men inte varje dag givetvis.

    #232681
    Gober wrote:
    Ptja är väl fel i huvudet på mig, äter gärna en stor pizza, hamburgertallrik osv istället för 1500kcal kycklingfile i groteska mängder.

    Men inte varje dag givetvis.

    +1
    Dieter har avskräckt mig från smalmat. Skräpmat ett par ggr i veckan är inget fel men jag har ju som sagt kass kosthållning :D Nu blir det donkan FTW!

    #232682

    Problemet med ”skräpmat” är ju just att man ofta vill ha mer och när man inte vill det har man ätit flera tusen kcal. Det är nog få tränande män som nöjer sig med en burgare och pommes.

    #232683
    Zoltan Szabo wrote:
    +1
    Dieter har avskräckt mig från smalmat. Skräpmat ett par ggr i veckan är inget fel men jag har ju som sagt kass kosthållning :D Nu blir det donkan FTW!

    Men du har ju inga muskler och 60kg övervikt?

    #232684
    Madball wrote:
    Problemet med ”skräpmat” är ju just att man ofta vill ha mer och när man inte vill det har man ätit flera tusen kcal. Det är nog få tränande män som nöjer sig med en burgare och pommes.

    Fast är det inte dina egna problem du talar om nu? Jag kan äta skräpmat ibland utan att få mer cravings. Fast det är kanske för jag kan laga god och nyttig mat hemma också.

    #232685
    Madball wrote:
    Dessutom, hur smart är det med dylika tips som man ofta hör för att gå upp i vikt? ”Drick olja, ät ett kg nötter om dagen, ät en pizza extra om dagen”.

    Få människor vill lägga på sig fett om vi talar viktuppgång. Jag tror du förstår vad jag menar. Och det är ett rätt idiotiskt sätt att gå upp i vikt.

    Jag förstår vad du menar men jag tycker att du påstår massa saker du inte har belägg för. Och jag jag vet att du kan klippa och klistra saker som jag och King Grub skrivit tidigare men det innebär inte att jag håller med.

    Att man skulle bli fetare om en pizza ingår än om den inte ingår får stå för dig. Det är självskrivet att vi pratar om ett proteinintag som redan är högt och att kaloriöverskottet inte är jättehögt (vilket även skulle göra en fet på torsk och potatis).

    Madball wrote:
    Problemet med ”skräpmat” är ju just att man ofta vill ha mer och när man inte vill det har man ätit flera tusen kcal. Det är nog få tränande män som nöjer sig med en burgare och pommes.

    Nej det vill ”man” inte. Du kanske vill.

    #232686

    körde 2 pass idag pga ångesten jag fick efter pizzan :P men försöker äta nått onyttigt eller ta en öl på lördagar, man måste leva lite :) (för oss som nu gillar skräpmat och öl vill säga) :P

    #232687
    Eddie Vedder wrote:
    Mängden av allt är snarare problemet. Det är ju en enorm vit ostmacka helt enkelt. Proteinmängden i en normalstor pizza är också rätt hög, det är ju helt enkelt så mycket mat.

    De flesta kan dock inte äta pizza särskilt ofta utan att antingen gå upp i vikt eller tvingas skära ner på annan mat med mer näring i.

    Jo precis, tänkte mest från min egen situation. Käkar ofta 5-6 ägg på morgonen osv och fett är den nutrient jag har svårast att hålla på rimlig nivå.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.