Pizza och träning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Pizza och träning ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #232688
    Gober wrote:
    Ptja är väl fel i huvudet på mig, äter gärna en stor pizza, hamburgertallrik osv istället för 1500kcal kycklingfile i groteska mängder.

    Men inte varje dag givetvis.

    Var inte menat att någon skulle ta åt sig utan mer ett hån mot mig själv att jag är för glad i stora portioner och givetvis kan jag också äta en pizza eller en hamburgetallrik en gång ibland.Men om jag får cravings är det för stora portioner av mat helt enkelt.
    Inte för att vara sån men pizzeriorna runt där jag bor är rätt sunkiga så har väll en rätt dålig bild av den sortens mat än vad ni som har större utbud i storstäder har kanske.

    Läser din journal rätt frekvent och har läst om dina lösgodis äventyr så dålig blir jag av att käka skräpmat(antar att det är brödet).

    #232689

    För det första är det ju helt individuellt hur det skulle påverka din träning utifrån gener, allmän fysik och andra förutsättningar. Jag känner massa som äter pizza och annan skräpmat nästan varje dag utan att t.ex. gå upp i vikt men jag själv kan dock inte göra det varje dag iaf, även om någon gång i veckan inte skadar.

    Sedan beror det ju på vad du har för mål med din träning. Om målet är att endast bli större och bygga muskler kommer det ju inte direkt förstöra för dig även om många anser att det inte är den bästa byggarmaten med tanke på mängden fett osv..

    Men sist av allt är ju egentligen den avgörande aspekten NÄR du tar den. Om du t.ex. Har ätit normalt hela dagen samt kört ett träningspass på morgonen och sent på kvällen börjar bli lite hungrig och tar en stor pizza som du knappt orkar äta upp skulle det väl antagligen orsaka lite problem om du inte har supergener och aldrig blir tjock. Men om du t.ex. Inte ätit något på hela dagen och kör ett hårt gympass från 13.00 till 14.00 med möjligtvis lite aminosyror innan och sedan vid 15.00 äter en t.ex. kebabpizza efter att endast ha druckit lite protein, följt av att inte äta något större (iaf inte kolhydrat och fettrikt) på hela dagen samt inte bara sitta stilla skulle jag inte kunna se hur det skulle påverka någons träning egentligen. Rätta mig om jag har fel?

    #232690
    Eddie Vedder wrote:
    Jag förstår vad du menar men jag tycker att du påstår massa saker du inte har belägg för. Och jag jag vet att du kan klippa och klistra saker som jag och King Grub skrivit tidigare men det innebär inte att jag håller med.

    Att man skulle bli fetare om en pizza ingår än om den inte ingår får stå för dig. Det är självskrivet att vi pratar om ett proteinintag som redan är högt och att kaloriöverskottet inte är jättehögt (vilket även skulle göra en fet på torsk och potatis).

    Nej det vill ”man” inte. Du kanske vill.

    Ursäkta, men vad fan pratar du om? Var klipper och klistrar jag saker du eller King Grub skrivit? Här anklagar vi hej vilt märker jag. Osedvanligt arrogant och felaktigt av dig skulle jag säga. Dessutom stämmer det inte, vilket är det mest beklämmande.

    Förstår du inte anledningarna jag förklarade att man blir fetare om överskottet är en pizza än t ex kycklingfilé och potatis är det du som inte förstår och kanske borde uppdatera din kunskap.

    Jag hoppas du skrev i nattmössan för det här inlägget var ju helt absurt.

    #232691

    Jag är övertygad att trådar som drar iväg som denna är anledningen att duktiga byggare suckar och inte orkar hjälpa folk mer.

    det är så komiskt att folk vill bli kroppsbyggare i olika format (BB, fitness osv.) men ingen vågar äta som/lita på de som lyckats.

    #232692
    Sammy wrote:
    Jag är övertygad att trådar som drar iväg som denna är anledningen att duktiga byggare suckar och inte orkar hjälpa folk mer.

    det är så komiskt att folk vill bli kroppsbyggare i olika format (BB, fitness osv.) men ingen vågar äta som/lita på de som lyckats.

    På 90-talet bulkade alla sig svinfeta och nu ska alla gå runt rippade året runt utan att bygga muskler. Kanske 2020 blir året då man hamnar i mitten ;-)

    #232693
    Sammy wrote:
    Jag är övertygad att trådar som drar iväg som denna är anledningen att duktiga byggare suckar och inte orkar hjälpa folk mer

    Nej Sammy, har du inte läst trådarna? Det är mitt fel att forumet är dött. Det är inte de här dönickarna och deras bravader. Det här är det alla drömmer om på dagarna! Jag, själv, förstör dock nöjet i det.

    ;)

    #232694
    Gober wrote:
    På 90-talet bulkade alla sig svinfeta och nu ska alla gå runt rippade året runt utan att bygga muskler. Kanske 2020 blir året då man hamnar i mitten ;-)

    kanske är så =)

    jag har mer än en gång hört folk som ska börja gymma för de vill ha en sån kropp som simmare har…

    börja simma då?! säger jag

    men nä, jag förstår inte hur de menar får jag höra då. de vill gymma så att de får en sån där kropp som simmare har.

    suck.. folk vill bli på ett vis men gärna genom att göra nåt helt annat. och just att gå ner i vikt är den värsta av dem alla. det finns ett sätt. men det vill ingen göra. äta bättre och röra sig mer. 100% att man lyckas.

    men då ska man istället meditera bort skitet eller kanske köpa nån grej på tv-shop som fixar det medans man göra allt annat.

    dubbel-suck.

    #232695
    Marcus Syvertsen wrote:
    Nej Sammy, har du inte läst trådarna? Det är mitt fel att forumet är dött. Det är inte de här dönickarna och deras bravader. Det här är det alla drömmer om på dagarna! Jag, själv, förstör dock nöjet i det.

    ;)

    har sett att du fått bannor. jag har själv dödat forum jag oxå. 25000 medlemmar och jag helt ensam fått skyllen för att allt gått åt h-vete. mina kondoleanser till dig Marcus.

    #232696
    Jonas Lundberg wrote:
    Har man svårt att gå upp i vikt och vill bli större och starkare, så är kalorier och pizza helt rätt!

    Finns inget mer anabolt än kaloriplus!

    Precis rätt tänk! Kör själv på samma princip. Finns inget bättre än att trycka en kebabpizza med gott samvete! :emo-thumb

    Jag själv ligger på kcalöverskott då målet självklart är att bli stor och stark. Dessutom så ”struntar” jag i en deffad och rippad kropp, massa och volym prioriteras helt enkelt före en snygg strandkropp. Därav passar den principen väldigt bra för mig, ät mycket mat och träna hårt helt enkelt! Sen vart kalorierna kommer ifrån är inte lika viktigt så länge man äter mycket mat (inte godis, läsk, chips osv)

    #232697
    Sammy wrote:
    har sett att du fått bannor. jag har själv dödat forum jag oxå. 25000 medlemmar och jag helt ensam fått skyllen för att allt gått åt h-vete. mina kondoleanser till dig Marcus.

    [img=http://tshirtgroove.com/wp-content/uploads/2010/10/03687-days-since-the-last-time-i-gave-a-shit-t-shirt.jpg]

    #232698

    En kalori är inte en kalori och det handlar om mer än kalori-in/ut för att få bra kroppskomposition.

    #232699

    Onyttigt skulle jag inte kalla det, du får mer eller mindre ditt dagsintag i en måltid lols.
    Eller visst, fettet och kolhydraterna i en pizza är väll inte det bästa alternativet men tränar man mkt så kan man med gott samvete dra i sig en pizza 1 gång i veckan imo.

    #232700
    korbal wrote:
    En kalori är inte en kalori och det handlar om mer än kalori-in/ut för att få bra kroppskomposition.

    Hmm, kroppskomposition? Nu får du nästan förklara? Menar du att min kroppskompositon blir annorlunda ifall jag går upp i vikt på socker eller broccoli? (överdrivet exempel).

    #232701
    edamber wrote:
    Hmm, kroppskomposition? Nu får du nästan förklara? Menar du att min kroppskompositon blir annorlunda ifall jag går upp i vikt på socker eller broccoli? (överdrivet exempel).

    Visste att någon smartskalle skulle kommentera men nej, jag känner inte att jag behöver förklara någonting för det är något självklart. Men stoppa du i dig skitmat och se hur mycket som blir muskler och vad som blir fett.

    #232702
    korbal wrote:
    Visste att någon smartskalle skulle kommentera men nej, jag känner inte att jag behöver förklara någonting för det är något självklart. Men stoppa du i dig skitmat och se hur mycket som blir muskler och vad som blir fett.

    Sant sant. Eftersom fett innehåller mer än dubbelt så mycket kalorier än kolhydrater och protein är det en första anledning till varför pizza inte är ett bra val. Sedan är det ju mättat fett och kolhydraterna i de flesta pizzor har väldigt högt GI. Och om man ska göra så att man tar en pizza och i stort sätt får i sig hela sitt energiintag på en dag och sedan ska gå hungrig (en pizza mättar inte i närheten av hur bra t.ex. 2500kcal från kyckling, råris och sallad gör), så blir väl typ fördelningen återigen beroende på pizza typ 50e% kolhydrater, 40e% fett och 10e% protein eller något haha.. och energi från kolhydrater och fett är bevisat att lägga sig lättare som fett än energi från protein. Så iaf om man deffar gäller det ju att äta kalorifattig mat som man ändå kan äta sig mätt på och pizza är inget bra exempel på sådan mat.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.