Pizza och träning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Pizza och träning ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #232703

    haha, nåja nu är iaf min diet avklarad, ganska lyckad får jag säga. Åt pizza, gyros, flottiga burgare osv. Och nu ska jag försöka hålla vad jag lovat mig själv, att sluta gå in alla trådar liknande denna.

    #232704
    fitnesserik wrote:
    Sant sant. Eftersom fett innehåller mer än dubbelt så mycket kalorier än kolhydrater och protein är det en första anledning till varför pizza inte är ett bra val. Sedan är det ju mättat fett och kolhydraterna i de flesta pizzor har väldigt högt GI. Och om man ska göra så att man tar en pizza och i stort sätt får i sig hela sitt energiintag på en dag och sedan ska gå hungrig (en pizza mättar inte i närheten av hur bra t.ex. 2500kcal från kyckling, råris och sallad gör), så blir väl typ fördelningen återigen beroende på pizza typ 50e% kolhydrater, 40e% fett och 10e% protein eller något haha.. och energi från kolhydrater och fett är bevisat att lägga sig lättare som fett än energi från protein. Så iaf om man deffar gäller det ju att äta kalorifattig mat som man ändå kan äta sig mätt på och pizza är inget bra exempel på sådan mat.

    Var kan jag få tag på en pizza som är 2500kcal tung? Jag ska genast flytta dit, nämligen.

    #232705
    Marcus Syvertsen wrote:
    Var kan jag få tag på en pizza som är 2500kcal tung? Jag ska genast flytta dit, nämligen.

    USA :)

    #232706
    fitnesserik wrote:
    USA :)

    Tack. Jag ska tipsa alla mina kompisar som dietar om att inte åka till staterna och äta pizza på dieten varje dag.

    #232707
    edamber wrote:
    Hmm, kroppskomposition? Nu får du nästan förklara? Menar du att min kroppskompositon blir annorlunda ifall jag går upp i vikt på socker eller broccoli? (överdrivet exempel).

    Din totala hälsa avgör mycket hur resultaten blir i slutändan, självklart får du bättre resultat av att äta mycket grönsaker, frukt, bär och nötter oavsett om det handlar om bulk eller deff.

    Angående pizza så behöver det inte vara nått fel på själva pålägget, men mjöl är ju inte direkt nåt grundstapel i en hälsosam diet. Gluten i sej slaggar igen tarmsystemet och minskar därmed näringsupptaget.

    #232708
    Marcus Syvertsen wrote:
    Tack. Jag ska tipsa alla mina kompisar som dietar om att inte åka till staterna och äta pizza på dieten varje dag.

    Haha okej.

    #232709

    tråden heter pizza och träning. trådskaparen undrar hur pizza påverkar träningen. sen så börjar alla tunnisar snacka diet och fettminskning när det inte ens tas upp i frågan.

    Bygg muskler. när ni har muskler nog att se ut som en grekisk gud på önskad vikt så skala bort det lilla överflöd som finns. man blir inte grisfet på mat och gymträning. man blir mer eller mindre hård och har en god mängd muskelmassa om man väljer att äta mat och va aktiv.

    glass, godis, läsk, chips, choklad osv är inte mat.

    #232710
    Sammy wrote:
    tråden heter pizza och träning. trådskaparen undrar hur pizza påverkar träningen. sen så börjar alla tunnisar snacka diet och fettminskning när det inte ens tas upp i frågan.

    Bygg muskler. när ni har muskler nog att se ut som en grekisk gud på önskad vikt så skala bort det lilla överflöd som finns. man blir inte grisfet på mat och gymträning. man blir mer eller mindre hård och har en god mängd muskelmassa om man väljer att äta mat och va aktiv.

    glass, godis, läsk, chips, choklad osv är inte mat.

    Du borde ta en titt på föreläsningen med Dr. Scott Connely i kost delen av forumet. Jag säger inte att allt han säger är rätt för jag har inte ens kollat igenom hela föreläsningen men alla som fattat innebörden av budskapet att en kalori inte är en kalori och att det visst spelar roll vad man stoppar i sig brukar ha bra form året runt. Och fortfarande bygga muskler.

    Det är bara de som gått på bluffen om kalori in/ut som använder sig av ursäkter för att äta skitmat likt pizza med tänket att det bara är kalorier som räknas. Kost och näringslära är mycket mer komplext än så. De som gör det brukar oftast inte ha särskilt bra kroppskomposition heller och ju fetare man blir desto sämre blir kroppen på att bygga muskler.

    #232711
    korbal wrote:
    Du borde ta en titt på föreläsningen med Dr. Scott Connely i kost delen av forumet. Jag säger inte att allt han säger är rätt för jag har inte ens kollat igenom hela föreläsningen men alla som fattat innebörden av budskapet att en kalori inte är en kalori och att det visst spelar roll vad man stoppar i sig brukar ha bra form året runt. Och fortfarande bygga muskler.

    Det är bara de som gått på bluffen om kalori in/ut som använder sig av ursäkter för att äta skitmat likt pizza med tänket att det bara är kalorier som räknas. Kost och näringslära är mycket mer komplext än så. De som gör det brukar oftast inte ha särskilt bra kroppskomposition heller och ju fetare man blir desto sämre blir kroppen på att bygga muskler.

    medans du tittar på en föreläsning så kör jag bänk, mark och böj och äter mycket mat. jag tror det ger mer. speglarna och viktplattorna säger så iaf.

    blandannat dessa pizzorna jag gör själv:

    över 120g protein per pizza. bottnen innehåller kring 45g kolhydrater.

    tomatsås, ost, nötfärs, räkor, skinka, lökringar. kebabsås
    [img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/e5e46801.jpg]tomatsås, ost, skinka, tacokryddad nötfärs, lökringar under osten, stark tacosås[img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/IMG_5407.jpg]Tomatsås, ost, skinka, kycklingfile som simmat i bacon och krämfräs, räkor[img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/IMG_5396.jpg]tomatsås, ost, skinka, tonfisk, räkor.[img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/IMG_5371.jpg]och denna fetma lider man av då:[img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/4c312805.jpg]

    #232712
    edamber wrote:
    Hmm, kroppskomposition? Nu får du nästan förklara? Menar du att min kroppskompositon blir annorlunda ifall jag går upp i vikt på socker eller broccoli? (överdrivet exempel).

    Självklart.

    #232713
    Sammy wrote:
    tråden heter pizza och träning. trådskaparen undrar hur pizza påverkar träningen. sen så börjar alla tunnisar snacka diet och fettminskning när det inte ens tas upp i frågan.

    Bygg muskler. när ni har muskler nog att se ut som en grekisk gud på önskad vikt så skala bort det lilla överflöd som finns. man blir inte grisfet på mat och gymträning. man blir mer eller mindre hård och har en god mängd muskelmassa om man väljer att äta mat och va aktiv.

    glass, godis, läsk, chips, choklad osv är inte mat.

    Det var väl ändå väldigt relativa uttalanden?

    Dessutom undrade TS om pizza är onyttigt, inte bara om hur det påverkar träningen. Och nej, pizza behöver inte vara särskilt onyttigt alls och kan även vara en relativt nyttig del i en blandad kost (såklart enormt mycket beroende på pizzans sammansättning). Men att överätning av fett gör dig fetare än samma överätning av kolhydrat och protein stämmer fortfarande.

    Edit: Det må jag säga Sammy, pizzor kan du göra. Ser riktigt goda ut.

    Det är också mer än överskott som spelar in; genetik och hormoner är också viktigt i sammanhanget. Säkerligen är det så att en del människor inte lägger på sig av ett överskott fett på samma sätt som andra osv. Det får framtiden utvisa klarare

    #232714
    Madball wrote:
    Självklart.

    Förklara.

    Genetik dikterar vart större delen av fettet lägger sig. Jag ökar enbart på runt midja oavsett vad jag äter.

    #232715
    edamber wrote:
    Förklara.

    Genetik dikterar vart större delen av fettet lägger sig. Jag ökar enbart på runt midja oavsett vad jag äter.

    För det första är det i stort sett praktiskt ogenomförbart att äta ett överskott broccoli, men broccoli innehåller relativt mycket protein, inget fett och några kolisar. Det finns knappt en chans i helvetet att ett överskott av broccoli skulle lagras in som kroppsfett i någon vettig utsträckning.

    Socker däremot lagras relativt lätt in som kroppsfett (vid överskott) och fruktos-delen stimulerar de novo lipogenes i levern, fruktosen metaboliseras fort och DNL uppregleras när levern är full. Fruktos ökar även mängden triglycerider och kan orsaka insulinresistens.

    [http://www.nutritionandmetabolism.com/content/2/1/5]

    Problemet med socker är inte så mycket glukos-delen som fruktos-delen, i de mängder man konsumerar t ex lösgodis. Glukos kan tas upp i muskulaturen som glykogen osv, fruktos kan bara metaboliseras i levern.

    Angående genetik så tenderar män att lägga på sig mer kring mage, nedre rygg och kvinnor mer på underkroppen. Det har bland annat med könshormon att göra, men det finns även ärftliga faktorer.

    #232716
    Sammy wrote:
    text

    Vet inte om du faktiskt är så trögfattad att du inte begriper att en pizza i det här fallet är en restaurangpizza.

    Och kör du dina böj, mark, bänk och vräk i dig massa mat(skitmat) så du ser ut som en fet styrkelyftare. Det där macho tugget är inte vad som ger en fin fysik och jag imponeras inte ett dugg av dina bilder.

    #232717

    Om du imponeras eller inte spelar föga roll. Bilderna är min källförteckning.

    Man kan äta väldigt god mat och det räcker man är lite finurlig så blir det gott, bra och nyttigt. Resultaten kommer oxå. Jag tar 200kg i bänkpress på under 85cm midja.

    Detta är den pizzamidja/feta styrkelyftaren som äter skitmat:
    [img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/ad730503.jpg]Så bedrövlig kommer trådskaparen se ut om han äter pizza. Han får avgöra om det är värt en pizza ibland eller kraven hans är högre.

    Jag önskar själv att jag fått svar som detta för 8-10år sedan när jag hade samma frågor.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.