Pizza och träning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Pizza och träning ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #232718
    Sammy wrote:
    Om du imponeras eller inte spelar föga roll. Bilderna är min källförteckning.

    Man kan äta väldigt god mat och det räcker man är lite finurlig så blir det gott, bra och nyttigt. Resultaten kommer oxå. Jag tar 200kg i bänkpress på under 85cm midja.

    Detta är den pizzamidja/feta styrkelyftaren som äter skitmat:
    [img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/ad730503.jpg]Så bedrövlig kommer trådskaparen se ut om han äter pizza. Han får avgöra om det är värt en pizza ibland eller kraven hans är högre.

    Jag önskar själv att jag fått svar som detta för 8-10år sedan när jag hade samma frågor.

    Hahaha sätt på dig kalsonger åtminstone..

    #232719

    Nakenchock.

    #232720

    Någon får ju offra sig för att slå ihjäl myten om att en pizza måste vara likställt med fetma.

    Jag har aldrig beställt en pizza eller burgare utan de frågat vad för pizza eller burgare jag ska ha. Då kan man berätta det för dem. Exempelvis någon extra skiva kött i burgaren:

    [img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/IMG_5768.jpg]Eller varför inte säga till bagaren att man vill ha en barn-vesuvio med extra skinka, 200g räkor, 150g tonfisk? Eller man ska va helt handlingsförlamad och sätta sin tillit till den bukstinna mannen bak disken?

    Nej, man får själv be dem göra på ett visst vis om man har vissa önskemål.

    #232721
    Sammy wrote:
    tråden heter pizza och träning. trådskaparen undrar hur pizza påverkar träningen. sen så börjar alla tunnisar snacka diet och fettminskning när det inte ens tas upp i frågan.

    Bygg muskler. när ni har muskler nog att se ut som en grekisk gud på önskad vikt så skala bort det lilla överflöd som finns. man blir inte grisfet på mat och gymträning. man blir mer eller mindre hård och har en god mängd muskelmassa om man väljer att äta mat och va aktiv.

    glass, godis, läsk, chips, choklad osv är inte mat.

    haha gillar dina argument, och du har helt fattat vinken med tråden, jag menar exakt så som du beskrev den, tur någon begriper sig på trådarna här, tycker mest de blir massa tjabb runtomkring tråden ? :S

    #232722

    Bry dig inte om vad en del skriver i tråden, låt dom leva på kyckling och salladsblad. Vore kul att se deras perfekta resultat.

    Du kan givetvis äta flottiga pizzor och burgare ibland och få utmärkta resultat. Använd bara sunt förnuft, som tex att sluta läsa sådana här trådar.

    #232723

    Jag försöker alltid svara utifrån hur jag tolkar trådskaparen. Man behöver inte gå in på studier på någon vitamin eller näringsämne för då suckar nog många nybörjare och tycker bara det är jobbigt.

    För det är inte så förbannat invecklat om man inte jagar full pott på en tenta i ämnet. Ska man bara bygga muskler och ha schysst form så kan man sila bort myggen.

    #232724
    emilmar wrote:
    tycker mest de blir massa tjabb runtomkring tråden ? :S

    Det kallas att diskutera. Sånt som görs på exempelvis diskussionsforum. Som exempelvis det här.

    Och +1 på Gober

    #232725
    korbal wrote:
    Visste att någon smartskalle skulle kommentera men nej, jag känner inte att jag behöver förklara någonting för det är något självklart. Men stoppa du i dig skitmat och se hur mycket som blir muskler och vad som blir fett.

    Ja, ska också verkligen försöka skippa dessa trådar i fortsättningen. Väldigt svårt dock.
    Sista pusten:

    Jag äter en pizza till lunch som första mål för dagen, den innehåller.

    1500 kcal, 50 gram protein, 100 gram kolhydrater och 70 gram fett. (Exempel)

    Mina dagliga mål för att gå ner i vikt är låt säga 2500 kcal. 200 gram protein, 250 gram kolhydrater och 80 gram fett.

    Då ser man mycket tydligt att jag har spelrum kvar för dagen?! , Varför är det då fel att äta en pizza lite då och då? Givet, jag får äta rätt snålt resten av dagen men det går ju om man vill och tycker de är värt det.

    Finns inte ett enda argument till varför jag inte skulle kunna äta en pizza. Fan nu vart jag hungrig ska steka 4 burgare med cheddar ost på och fortsätta observera när mina magrutor tränger fram….

    #232726
    Gober wrote:
    Du kan givetvis äta flottiga pizzor och burgare ibland och få utmärkta resultat. Använd bara sunt förnuft, som tex att sluta läsa sådana här trådar.

    Hall of fame. :D

    #232727

    Jag tror inte det är någon som påstått att man inte kan kan få utmärka resultat av att äta flottiga pizzor och burgare ibland :)

    edamber: Kör hårt! Jag ser inte ens anledningen till att du frågar faktiskt. Att det inte är något problem från din beskrivning är ju uppenbart.

    #232728
    edamber wrote:
    Ja, ska också verkligen försöka skippa dessa trådar i fortsättningen. Väldigt svårt dock.
    Sista pusten:

    Jag äter en pizza till lunch som första mål för dagen, den innehåller.

    1500 kcal, 50 gram protein, 100 gram kolhydrater och 70 gram fett. (Exempel)

    Mina dagliga mål för att gå ner i vikt är låt säga 2500 kcal. 200 gram protein, 250 gram kolhydrater och 80 gram fett.

    Då ser man mycket tydligt att jag har spelrum kvar för dagen?! , Varför är det då fel att äta en pizza lite då och då? Givet, jag får äta rätt snålt resten av dagen men det går ju om man vill och tycker de är värt det.

    Finns inte ett enda argument till varför jag inte skulle kunna äta en pizza. Fan nu vart jag hungrig ska steka 4 burgare med cheddar ost på och fortsätta observera när mina magrutor tränger fram….

    Det är så låg IQ på det här inlägget att jag orkar inte men du verkar ha bestämt dig för att pizza så gör det då. Vad gör en pizza här och där liksom..skadar väl inte med en bärs heller någon gång då och då..varför inte lite korv på stan också det är ju protein i korven så det funkar väl..,. etc, du kan i ditt huvud rättfärdiga att stoppa i dig vilket skit som helst. Men inbilla dig inte för en stund att det inte finns bättre säker att äta på samma kcal mängd oavsett om man bulkar eller deffar. Allt sammantaget kommer göra stor skillnad. Många bäckar små är vad som ger resultat när det gäller byggningen.

    #232729
    korbal wrote:
    Det är så låg IQ på det här inlägget att jag orkar inte men du verkar ha bestämt dig för att pizza så gör det då. Vad gör en pizza här och där liksom..skadar väl inte med en bärs heller någon gång då och då..varför inte lite korv på stan också det är ju protein i korven så det funkar väl..,. etc, du kan i ditt huvud rättfärdiga att stoppa i dig vilket skit som helst. Men inbilla dig inte för en stund att det inte finns bättre säker att äta på samma kcal mängd oavsett om man bulkar eller deffar. Allt sammantaget kommer göra stor skillnad. Många bäckar små är vad som ger resultat när det gäller byggningen.

    Hahaha, du är alltså helt förlorad. Du vet att det finns ett namn för sjukdomen du har? Stick huvudet i din tallrik med kyckling, ris och broccoli.

    #232730
    Madball wrote:
    Jag tror inte det är någon som påstått att man inte kan kan få utmärka resultat av att äta flottiga pizzor och burgare ibland :)

    edamber: Kör hårt! Jag ser inte ens anledningen till att du frågar faktiskt. Att det inte är något problem från din beskrivning är ju uppenbart.

    Det verkar just så, dessutom verkar ingen förstå principen av flexibel diet och kalkylering av makro/mikro nutrienter.

    #232731
    edamber wrote:
    Hahaha, du är alltså helt förlorad. Du vet att det finns ett namn för sjukdomen du har? Stick huvudet i din tallrik med kyckling, ris och broccoli.

    Jag äter varken kyckling eller ris men däremot broccoli dagligen. Känns som man pratar över huvudet på dig när man skriver inlägg till dig för du fattar uppenarbligen inte vad det handlar om. Men kör på du med din pizza.

    #232732
    korbal wrote:
    Vet inte om du faktiskt är så trögfattad att du inte begriper att en pizza i det här fallet är en restaurangpizza.

    Och kör du dina böj, mark, bänk och vräk i dig massa mat(skitmat) så du ser ut som en fet styrkelyftare. Det där macho tugget är inte vad som ger en fin fysik och jag imponeras inte ett dugg av dina bilder.

    Lägg upp lite bilder på dig själv då. Sen föruspråkar du nån retard doktor som kommit med en föreläsning för att sälja sina produkter. Sen har du inte ens lyssnat klart på hela föreläsningen vilket du medger.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.