Pizza och träning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Pizza och träning ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #232748
    edamber wrote:
    Haha, vilken pizza innehåller 2500 kalorier? Skulle det vara så hade jag isåfall kanske valt 1-2 maxburgare istället :) Men för att må bra så stoppar jag i mig s.k ”skitmat” då och då. Hur kul skulle livet va annars? Du verkar dock vara väldigt bitter och må psykiskt dåligt.

    Hetsig? Absolut inte, däremot är det svårt att ha en vettig argumentation mot någon som är för efterbliven att förstå vad man skriver.

    En vanlig restaurangpizza innehåller i storleksordningen 2500kcal. Märkligt att någon som tycker det är OK(men som inte rekommenderar??) både på deff och bulk inte är medveten om det.

    Verkar inte som du vet riktigt vad du argumenterar för eller emot egentligen. Brukar vara så med troll. De bara skriver obegripliga saker.

    #232749
    korbal wrote:
    En vanlig restaurangpizza innehåller i storleksordningen 2500kcal. Märkligt att någon som tycker det är OK(men som inte rekommenderar??) både på deff och bulk inte är medveten om det.

    Verkar inte som du vet riktigt vad du argumenterar för eller emot egentligen. Brukar vara så med troll. De bara skriver obegripliga saker.

    Källa? 2500 kcal stämmer inte.

    #232750

    Denna pizza åt jag (under min diet OH NO!) för ett tag sedan, och den kanske kan ha hamnat närmare 2500kcal även om det är tveksamt, trots bacon, extra gyros och tzatziki.
    [img=http://i42.tinypic.com/168d3b7.jpg]Finns en tråd på Kolo där någon pizzabagare vägde och räknade ut att en standard pizza låg på runt 1600-1800 om jag inte minns fel.

    Och du Korbal som verkar vara ordförande i Ortorexiförbundet och som inte tycker att tex Sammy har några märkvärdiga resultat kan ju döda tråden och lägga upp några bilder på din övermännskliga fysik. Fast jag tror faktiskt att du inte har så mycket att komma med med tanke på alla dina andra inlägg på detta forumet, varken när det gäller kunskap eller resultat.

    Skulle hålla mig härifrån men kunde inte låta bli.

    korbal wrote:
    Min mage är väldigt slapp och hänger ut väldigt mycket även när jag är deffad. Det är flera som påpekat detta för mig och alltså inget jag inbillar mig.

    Har nu deffat ett bra tag och gått ner mycket i vikt. Andel kroppsfett vet jag inte exakt men skulle tippa på kanske 12-13% max som en konservativ siffra. Har kraftigt synliga ådror på armarna och kan se biceps båda huvuden separerade.

    Vad jag alltså söker är övningar som tar bra på de indre magmusklerna som håller in magen. Och skriv inte att jag måste deffa mer för då smäller jag av. Har sett flera med mycket mer kroppsfett som inte har lika utstående mage som mig själv.

    Ibland brukar jag om kvällarna suga in magen riktigt hårt och det brukar få in magen något. Men efter ett tag släpper spänningen och magen hänger ut igen.

    korbal wrote:
    Är det väldigt lätt att tappa muskelmassa om man deffar fel?

    Jag är livrädd för att tappa något och därför äter jag hela tiden för mycket vilket gör att min deff går väldigt långsamt.

    #232751

    Kvällsmål 22:00

    [img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/0499cd8a.jpg]Lägsta morgonvikt idag på 6 månader. Limpan till höger lät jag bli

    Innan på dagen så hade jag ätit 900g färs, 300g pasta, grötfrukost. 500kcal gainer och 4dl whey80, 3ägg två vasa husman. 250g sallad med fetaost i olja.

    #232752
    Gober wrote:
    Denna pizza åt jag (under min diet OH NO!) för ett tag sedan, och den kanske kan ha hamnat närmare 2500kcal även om det är tveksamt, trots bacon, extra gyros och tzatziki.
    [img=http://i42.tinypic.com/168d3b7.jpg]Finns en tråd på Kolo där någon pizzabagare vägde och räknade ut att en standard pizza låg på runt 1600-1800 om jag inte minns fel.

    Och du Korbal som verkar vara ordförande i Ortorexiförbundet och som inte tycker att tex Sammy har några märkvärdiga resultat kan ju döda tråden och lägga upp några bilder på din övermännskliga fysik. Fast jag tror faktiskt att du inte har så mycket att komma med med tanke på alla dina andra inlägg på detta forumet, varken när det gäller kunskap eller resultat.

    Skulle hålla mig härifrån men kunde inte låta bli.

    En vanlig pizza går på minst 2000kcal och mer beroende på pålägg. Och då fattar du förhoppnigsvis själv att det inte blir mycket kcal över för någon för som ska deffa med en budget på 2000-3000kcal. Sett till hur mycket kcal det ger och lite näring är det i sammanhanget skit.

    Den här tråden diskuterar pizza som träningsmat och inte hurvida det är ok att en pizza ibland. Är det så svårt att fatta ?

    Och angående Sammy, jag kan också ta ett pitabröd och dra på lite ost men det blir inte en pizza för det, får då skulle det bli lite svårt att ens diskutera det här ämnet om alla hade en egen definition av vad en pizza är. Tycker du inte ?

    Herregud vilka korkade inlägg man fått läsa i den här tråden.

    #232753
    edamber wrote:
    Det verkar just så, dessutom verkar ingen förstå principen av flexibel diet och kalkylering av makro/mikro nutrienter.

    Tydligen inte du heller, eftersom du frågade om det var okej att äta pizzan?

    #232754
    korbal wrote:
    Om du som du skriver hade någon som helst koll på näringslära skulle du själv inse hur korkat det här är.

    Men tack för att du skrev svart på vitt att du både själv kan tänka dig att dagligen äta en pizza och råda andra att göra detsamma. Det är ju trots allt kalori in/ut som räknas enligt det korkade tankesättet.

    Nu behöver jag inte bemöda mig med att skriva inlägg till dig mer för det här är långt under min nivå.

    Men vad pratar du om nu egentligen?

    Självklart handlar det om kalorier. Därmed inte sagt att matintaget bör utgöras av lösgodis och kycklingfilé, eller hämtepizzor och kvarg (jag jämställer för övrigt inte lösgodis med pizza på något sätt) varje dag men att det inte gör någon skillnad för viktnedgång förutsatt att proteinintaget är det samma, är givet.

    #232755
    korbal wrote:
    En vanlig restaurangpizza innehåller i storleksordningen 2500kcal.

    Nej, verkligen inte.

    Kanske om du köper stans största pizza, fullproppad med pommes och dränkt i sås.

    Gober: Tveksamt, skulle nog säga närmare 2000 kcal.

    #232756
    Sammy wrote:
    Kvällsmål 22:00

    [img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/0499cd8a.jpg]Lägsta morgonvikt idag på 6 månader. Limpan till höger lät jag bli

    Innan på dagen så hade jag ätit 900g färs, 300g pasta, grötfrukost. 500kcal gainer och 4dl whey80, 3ägg två vasa husman. 250g sallad med fetaost i olja.

    Den där såg dock inte särskilt god ut, hehe.

    #232757
    Madball wrote:
    Men vad pratar du om nu egentligen?

    Självklart handlar det om kalorier. Därmed inte sagt att matintaget bör utgöras av lösgodis och kycklingfilé, eller hämtepizzor och kvarg (jag jämställer för övrigt inte lösgodis med pizza på något sätt) varje dag men att det inte gör någon skillnad för viktnedgång förutsatt att proteinintaget är det samma, är givet.

    Det gör stor skillnad för resultatet i slutändan beroende på vad dessa kalorier består av och därför är det för lätt säga att det bara handlar om kalorin in/ut. Det är ju därför det finns så många olika koncept på dietupplägg för alla försöker optimera resultatet på samma kcal mängd. Alla utom pizza fantasterna i den här tråden förstås.

    Man skulle t.om kunna gå så långt och säga att en person skulle kunna äta mer kcal med en välkomponerad kost och få bättre resultat än med ett dåligt upplägg. Alltså snabbare viktnedgång och mer muskelmassa kvar. Det handlar alltså mycket om vad du stoppar in i munnen och inte bara kcal, därför är pizza i sammahanget skit.

    #232758
    korbal wrote:
    Det gör stor skillnad för resultatet i slutändan beroende på vad dessa kalorier består av och därför är det för lätt säga att det bara handlar om kalorin in/ut. Det är ju därför det finns så många olika koncept på dietupplägg för alla försöker optimera resultatet på samma kcal mängd. Alla utom pizza fantasterna i den här tråden förstås.

    Man skulle t.om kunna gå så långt och säga att en person skulle kunna äta mer kcal med en välkomponerad kost och få bättre resultat än med ett dåligt upplägg. Alltså snabbare viktnedgång och mer muskelmassa kvar. Det handlar alltså mycket om vad du stoppar in i munnen och inte bara kcal, därför är pizza i sammahanget skit.

    Vid underskott gör det inte ”stor” skillnad för resultatet, nej. Det folk optimerar är mättnad, proteinintag etc. För dåliga upplägg har ofta det problemet att man blir hungrig etc, så att deffa på godis kan vara kul i teorin men ofta svårt att göra regelbundet i praktiken.

    Fast det handlar visst om kcal. Vad exakt är det för andra faktorer du menar spelar in på underskott, förutsatt samma proteinintag? Visst kan mikronutrienter spela in på en mängd olika vis, men det finns vitamintabletter.

    #232759
    Madball wrote:
    Vid underskott gör det inte ”stor” skillnad för resultatet, nej. Det folk optimerar är mättnad, proteinintag etc. För dåliga upplägg har ofta det problemet att man blir hungrig etc, så att deffa på godis kan vara kul i teorin men ofta svårt att göra regelbundet i praktiken.

    Fast det handlar visst om kcal. Vad exakt är det för andra faktorer du menar spelar in på underskott, förutsatt samma proteinintag? Visst kan mikronutrienter spela in på en mängd olika vis, men det finns vitamintabletter.

    Det gör visst stor skillnad för resultatet som jag skrev. Fullt möjligt att gå ner i vikt och lägga på sig fett om man tappar mycket muskelmassa. Likväl att lägga på sig onödigt mycket fett på bulk och minimalt med muskelmassa.

    Det finns hur många faktorer som helst, bl.a. insulinfrisättning, vissa typer av mat med högre sannolikhet att lagras in som kroppsfett, kostens metabola effekter o.s.v, finns hur mycket som helst och hur allt samverkar gör skillnad för resultatet.

    Därför lurar man bara sig själv om man äter pizza med tänket att allt som räknas är kalori in/ut.

    #232760
    korbal wrote:
    Det gör visst stor skillnad för resultatet som jag skrev. Fullt möjligt att gå ner i vikt och lägga på sig fett om man tappar mycket muskelmassa. Likväl att lägga på sig onödigt mycket fett på bulk och minimalt med muskelmassa.

    Det finns hur många faktorer som helst, bl.a. insulinfrisättning, vissa typer av mat med högre sannolikhet att lagras in som kroppsfett, kostens metabola effekter o.s.v, finns hur mycket som helst och hur allt samverkar gör skillnad för resultatet.

    Därför lurar man bara sig själv om man äter pizza med tänket att allt som räknas är kalori in/ut.

    Hur lägger du på dig fett på ett kcal-underskott? Nu yrar du i nattmössan. Eller menar du att musklerna på något mystiskt sätt omvandlas till fett?

    Självklart kan man lägga på sig onödigt med fett på bulk, men det är rätt stor skillnad mellan överätning och underätning. Ja, jag känner till faktorerna du nämner och på underskott spelar det liksom ingen större roll (för viktnedgång) eftersom ett underskott per definition orsakar viktnedgång. Om proteinintaget hålls det samma d v s relativt högt, kommer viktnedgången till absolut största del bestå av fett.

    Om kolhydrater lagras in sämre som kroppsfett än dietärt fett är egalt på ett underskott.

    #232761
    Madball wrote:
    Hur lägger du på dig fett på ett kcal-underskott? Nu yrar du i nattmössan. Eller menar du att musklerna på något mystiskt sätt omvandlas till fett?

    Självklart kan man lägga på sig onödigt med fett på bulk, men det är rätt stor skillnad mellan överätning och underätning. Ja, jag känner till faktorerna du nämner och på underskott spelar det liksom ingen större roll (för viktnedgång) eftersom ett underskott per definition orsakar viktnedgång. Om proteinintaget hålls det samma d v s.

    Tappar du muskelmassa och samtidigt lägger på dig fett blir ju nettoresultatet att du blir fetare än när du började. Så visst spelar det roll även vid underskott.

    Det går säkert för den som vill att rättfärdiga pizza för det är ju bara ”ibland” men det tänket kan man applicera på allt. Kan ju lika gärna hoppa över att dra till gymet när det regnar ute för det är ju också bara ”ibland”, och så fortsätter det. För varje ”ibland” är ett givet ögonblick man kunde gjort något bättre utav och som långsiktigt skulle gett bättre resultat.

    Alltså är det bara ursäkter för folk som inte klarar att hålla discplinen och det är en looser mentalitet. Men det är bara min personliga åsikt.

    #232762

    Ja men du tappar inte nämnvärt med muskelmassa om du äter hyffsat med protein och styrketränar. Proteintaget och hur stort kcal-underskottet är spelar roll i praktiken, inte det andra du nämner.

    Du har en onödigt rigid attityd till det hela, skulle jag säga. Dessutom inbillar du dig att det gör mer skillnad än vad det gör. Storleken på kcal-underskottet och proteinintag är fortfarande det viktiga på ett underskott om målet är att tappa fett och behålla muskler. Sedan spelar så klart matval in för mättnad, kanske sömn osv men det är ju sekundärt i teorin, men spelar roll i praktiken.

    Varför hålla en ”disciplin” som inte fyller någon funktion? Men visst, vinsten för dig blir ju att du kan känna dig som stålmannen och se ner på andra som inte har din järnhårda självdisciplin.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.