Pizza och träning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Pizza och träning ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #232763
    Madball wrote:
    Ja men du tappar inte nämnvärt med muskelmassa om du äter hyffsat med protein och styrketränar. Proteintaget och hur stort kcal-underskottet är spelar roll i praktiken, inte det andra du nämner.

    Du har en onödigt rigid attityd till det hela, skulle jag säga. Dessutom inbillar du dig att det gör mer skillnad än vad det gör. Storleken på kcal-underskottet och proteinintag är fortfarande det viktiga på ett underskott om målet är att tappa fett och behålla muskler. Sedan spelar så klart matval in för mättnad, kanske sömn osv men det är ju sekundärt i teorin, men spelar roll i praktiken.

    Varför hålla en ”disciplin” som inte fyller någon funktion? Men visst, vinsten för dig blir ju att du kan känna dig som stålmannen och se ner på andra som inte har din järnhårda självdisciplin.

    Fattar inte vad du vill ha sagt med det här inlägg men antar att du måste skriva emot bara för sakens skull. Högt proteinintag och överskott/underskott är viktigt ja, men allt annat är inte betydelelöst som du skriver. Tvärtom är det väldigt viktigt. För att om det inte vore det skulle det gå utmärkt äta pizza varje dag och få optimala resultat. Men det går inte varken i teorin eller i praktiken. Pizza är således skitmat punkt slut.

    #232764
    Madball wrote:
    Tydligen inte du heller, eftersom du frågade om det var okej att äta pizzan?

    För sista gången så frågade jag inte. Jag la upp ett exempel på hur man kan passa in en pizza i ens dagliga energibudget. Jag vet mycket väl att det funkar helt ok.

    #232765
    korbal wrote:
    Fattar inte vad du vill ha sagt med det här inlägg men antar att du måste skriva emot bara för sakens skull. Högt proteinintag och överskott/underskott är viktigt ja, men allt annat är inte betydelelöst som du skriver. Tvärtom är det väldigt viktigt. För att om det inte vore det skulle det gå utmärkt äta pizza varje dag och få optimala resultat. Men det går inte varken i teorin eller i praktiken. Pizza är således skitmat punkt slut.

    Herregud, tro vad du vill då. Synd bara att du har fel. Det här är ju nästan löjligt

    Och nej, det är väl ingen som har sagt att det är särskilt optimalt att äta en pizza varje dag. Men du verkar inte ha några mellanlägen; antingen gör man aldrig något onyttigt för då är man en svag idiot, eller så svullar man på med pizza och bärs varje dag. Tänk efter lite.

    #232766
    Madball wrote:
    Herregud, tro vad du vill då. Synd bara att du har fel. Det här är ju nästan löjligt

    Och nej, det är väl ingen som har sagt att det är särskilt optimalt att äta en pizza varje dag. Men du verkar inte ha några mellanlägen; antingen gör man aldrig något onyttigt för då är man en svag idiot, eller så svullar man på med pizza och bärs varje dag. Tänk efter lite.

    +1

    Tror dock det är lönlöst att försöka. Korbal vägrar lyssna och tolkar det man skriver på sitt eget lilla sätt.

    #232767
    Madball wrote:
    Herregud, tro vad du vill då. Synd bara att du har fel. Det här är ju nästan löjligt

    Och nej, det är väl ingen som har sagt att det är särskilt optimalt att äta en pizza varje dag. Men du verkar inte ha några mellanlägen; antingen gör man aldrig något onyttigt för då är man en svag idiot, eller så svullar man på med pizza och bärs varje dag. Tänk efter lite.

    Det här inlägget var riktigt roligt faktiskt. Den här tråden diskuterar pizza som träningsmat och slutsatsen som du själv håller med om är att det inte är bra mat. Och därför bör man inte äta det varje dag. Det var edamber som påstod att pizza går bra att äta varje dag inte jag. Jag har heller aldrig skrivit att det inte finns några mellanlägen så var får du det ifrån? Vad är problemet och varför käftar du emot mig?

    #232768

    Var har jag skrivit att pizza inte är ”bra” mat?

    Varför jag ”käftar” emot dig? För att du har fel såklart. Sluta käfta emot själv och läs på lite först.

    #232769
    Madball wrote:
    Var har jag skrivit att pizza inte är bra mat?

    Jag ”käftar” emot dig för att du har fel. Har du någon diagnos?

    Fel angående vad ?

    #232770
    korbal wrote:
    Fel angående vad ?

    Angående att du tjafsar om en massa faktorer som du anser är viktigare än proteinintag och storleken på kcal-underskottet när man ligger på kcal-minus.

    Du kan lika väl fylla ditt dagliga behov med t ex en pizza och kycklingfilé,- som ris, broccoli, kyckling, kvarg och vad för nyttigt du vill koka ihop.

    För sista gången: Är kcal-underskottet lika stort och proteinintaget identiskt kommer du inte se någon markant skillnad på de två exemplen, förutsatt att man eventuellt kompletterar pizza + kycklingfilén med t ex en multivitamin etc.

    #232771
    Madball wrote:
    Angående att du tjafsar om en massa faktorer som du anser är viktigare än proteinintag och storleken på kcal-underskottet när man ligger på kcal-minus.

    Du kan lika väl fylla ditt dagliga behov med t ex en pizza och kycklingfilé,- som ris, broccoli, kyckling, kvarg och vad för nyttigt du vill koka ihop.

    För sista gången: Är kcal-underskottet lika stort och proteinintaget identiskt kommer du inte se någon markant skillnad på de två exemplen, förutsatt att man eventuellt kompletterar pizza + kycklingfilén med t ex en multivitamin etc.

    Det här rent trams och det vet du om. Du skriver ju på rätt bra på din blogg om hur olika saker påverkar och samverkar men nu hävdar du plötsligt att det enda som räknas är underskott resp. överskott bara proteinintaget är högt nog av någon konstig anledning. Allt annat är irrelevant dravel och jag har helt fel. Kanske gör du det för att som jag tror bara käfta emot.

    Då kan man enligt ditt resonemang alltså leva på Mcdonalds och pizza så länge man fyller på med lite proteindrinkar, och håller koll på kaloribalansen förstås. Du måste ju inse själv hur jävla korkat det du skriver är och att det knappast kommer ge några tillfredsställande resultat.

    #232772
    korbal wrote:
    Det här rent trams och det vet du om. Du skriver ju på rätt bra på din blogg om hur olika saker påverkar och samverkar men nu hävdar du plötsligt att det enda som räknas är underskott resp. överskott bara proteinintaget är högt nog av någon konstig anledning. Allt annat är irrelevant dravel och jag har helt fel. Kanske gör du det för att som jag tror bara käfta emot.

    Då kan man enligt ditt resonemang alltså leva på Mcdonalds och pizza så länge man fyller på med lite proteindrinkar, och håller koll på kaloribalansen förstås. Du måste ju inse själv hur jävla korkat det du skriver är och att det knappast kommer ge några tillfredsställande resultat.

    Käfta emot? Vem tror du att du är egentligen. Den enda som käftar här är du, pojkvasker.

    Jag orkar inte det här längre. Ha det så bra

    #232773

    Blir käftning i varje tråd står nån ut vet själv av erfarenhet hoppas 400000000st på en direkt… fan väx upp och håll trådar på en vuxen nivå.. istället för jag vet bättre än du.

    #232774

    Får faktiskt hålla med Korbal här. För om det nu inte spelar någon roll om man deffar på pizza eller kyckling varför kör ingen som tävlar på nån ”pizza-diet” då? Måste ju vara mycket godare än torr kyckling och ris…!?

    #232775
    Gober wrote:
    Den där såg dock inte särskilt god ut, hehe.

    Är hur god som helst :-) två lock med allt klet och en ostskiva. Rena hälsokosten och framförallt så kan man dubbla i bänken och ha ganska ok hårdhet trots man hänger med vänner till McD.

    [img=http://i919.photobucket.com/albums/ad34/grefven/d605dd48.jpg]

    #232776
    Ryan wrote:
    Får faktiskt hålla med Korbal här. För om det nu inte spelar någon roll om man deffar på pizza eller kyckling varför kör ingen som tävlar på nån ”pizza-diet” då? Måste ju vara mycket godare än torr kyckling och ris…!?

    För att då får man gå hungrig 90% av dagen.

    #232777
    Ryan wrote:
    Får faktiskt hålla med Korbal här. För om det nu inte spelar någon roll om man deffar på pizza eller kyckling varför kör ingen som tävlar på nån ”pizza-diet” då? Måste ju vara mycket godare än torr kyckling och ris…!?

    Fast det handlar väl egentligen inte om att äta pizza varje dag på diet, vet inte riktigt hur tråden utvecklats till det. I teorin så går det nog att komma i väldigt bra form (kanske inte tävlingsform) med pizza varje dag för någon med väldigt mycket muskler och tung vikt. Men det skulle givetvis inte vara optimalt.

    Vad jag och någon till försökt säga är att det går utmärkt att dra i sig en pizza någon gång ibland på diet och att det absolut går under uppbyggnad. Sen att det finns galningar som vänder och vrider på inläggen och anser att en pizza är värre än heroin är ju en annan historia.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.