Pizza och träning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Pizza och träning ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 151 total)
  • Author
    Posts
  • #232778
    Ryan wrote:
    Får faktiskt hålla med Korbal här. För om det nu inte spelar någon roll om man deffar på pizza eller kyckling varför kör ingen som tävlar på nån ”pizza-diet” då? Måste ju vara mycket godare än torr kyckling och ris…!?

    Vad vet du om hur alla som tävlar äter för det första?

    För det andra är det ju en praktisk fråga, eftersom pizzor är energitäta livsmedel och lämnar mindre utrymme för annat. Fortfarande kan man äta pizzor ibland utan problem och lätt dagligen om man väljer en lite mindre kcal-stinn pizza eller gör sina egna.

    Men det finns en gammal tanke om ”clean calories” i (styrke)träningsvärlden. Dessutom är det så att ”nyttigare” mat ofta mättar bättre och ger jämnare blodsocker, något man inte ska underskatta.

    #232779
    Madball wrote:
    Vad vet du om hur alla som tävlar äter för det första?

    För det andra är det ju en praktisk fråga, eftersom pizzor är energitäta livsmedel och lämnar mindre utrymme för annat. Fortfarande kan man äta pizzor ibland utan problem och lätt dagligen om man väljer en lite mindre kcal-stinn pizza eller gör sina egna.

    Men det finns en gammal tanke om ”clean calories” i (styrke)träningsvärlden. Dessutom är det så att ”nyttigare” mat ofta mättar bättre och ger jämnare blodsocker, något man inte ska underskatta.

    Ja jag tror inte det är många som tävlar som kör någon pizza diet iallafall…

    #232780
    Ryan wrote:
    Ja jag tror inte det är många som tävlar som kör någon pizza diet iallafall…

    Antagligen inte – men vem har sagt att det är ett krav för att det ska vara möjligt att eventuellt äta en pizza någon gång då och då och fortfarande kunna gå ner i vikt på det stora hela?

    #232781
    Ryan wrote:
    Ja jag tror inte det är många som tävlar som kör någon pizza diet iallafall…

    Nej kanske inte men flexibel diet är det många som kör på, Layne norton, Alberto nunez te.x.

    #232782
    Ryan wrote:
    Ja jag tror inte det är många som tävlar som kör någon pizza diet iallafall…

    Observera att det som inledde hela den här långa diskussionen var Jonas som påpekade att pizza kan vara lämpligt för den som har väldigt svårt att gå upp i vikt. Då kom madball in och påstod att den personen, trots samma kaloribalans och samma proteinmängd i övrigt (vilket var grundförutsättningen) skulle bli fetare ändå. Den diskussionen och tävlande byggares diet är inte direkt samma bollplan. ;) Anekdoter är aldrig slutgiltiga bevis men att det går att komma i form trots en bulk med mycket skräp kan ju exempelvis Samir Troudi intyga. Om han inte har ljugit för oss alla på Facebook. :D

    #232783

    samir kan äta.

    kika även på patteZ här på forumet. där har ni en man som kan va hård som sten och smyga in lite cheeseburgare mitt i en tuff diet.

    off äter de båda ganska uppseendeväckande för en del i denna tråden.

    #232784

    Kan för övrigt nämna att jag åt en herrans massa mat på McDonalds efter ett grymt gym-pass idag. Jag gick dit med en tjejkompis jag tränat med och tänkte se hur mycket jag kunde äta tills jag blev riktigt mätt, då en favoritsysselsättning är att kränga bufféer post-WO vid väl valda tillfällen.

    Jag fick i mig en big mac, stor pommes, 4 hamburgare, 2 cheeseburgare och en vatten. Jag kände mig halvmätt, bokstavligt talat. 2600 kcal. Go figure.

    Dessutom kcal-underskott och kring 100 g protein från maten + vasslen jag tog innan träningen. Ett par 5-6 ägg på det och proteinbehovet är säkrat. Så med andra ord går det utmärkt att äta vad som helst ibland på deff om man har lite koll, om någon nu tvekade.

    #232785
    Madball wrote:
    Kan för övrigt nämna att jag åt en herrans massa mat på McDonalds efter ett grymt gym-pass idag. Jag gick dit med en tjejkompis jag tränat med och tänkte se hur mycket jag kunde äta tills jag blev riktigt mätt, då en favoritsysselsättning är att kränga bufféer post-WO vid väl valda tillfällen.

    Jag fick i mig en big mac, stor pommes, 4 hamburgare, 2 cheeseburgare och en vatten. Jag kände mig halvmätt, bokstavligt talat. 2600 kcal. Go figure.

    Dessutom kcal-underskott och kring 100 g protein från maten + vasslen jag tog innan träningen. Ett par 5-6 ägg på det och proteinbehovet är säkrat. Så med andra ord går det utmärkt att äta vad som helst ibland på deff om man har lite koll, om någon nu tvekade.

    Oj vilken prestige du verkar sätta i att man minsann kan äta skit och gå ner i vikt. Ditt proteinbehov är alltså säkrat på ca 170g protein på deff och då var du tvungen att äta ca 3000kcal. På samma mängd kcal kan man få i sig över 300g protein av högre kvalité än från tvivelaktigt mcdonalds kött och kolhydrater för att inte tala om mycket mer näring. Samtidigt undvika skit som transfetter. Med en sån kost och rätt träning borde man kunde lägga på sig lite massa även under en deff.

    #232786
    Madball wrote:
    Kan för övrigt nämna att jag åt en herrans massa mat på McDonalds efter ett grymt gym-pass idag. Jag gick dit med en tjejkompis jag tränat med och tänkte se hur mycket jag kunde äta tills jag blev riktigt mätt, då en favoritsysselsättning är att kränga bufféer post-WO vid väl valda tillfällen.

    Jag fick i mig en big mac, stor pommes, 4 hamburgare, 2 cheeseburgare och en vatten. Jag kände mig halvmätt, bokstavligt talat. 2600 kcal. Go figure.

    Dessutom kcal-underskott och kring 100 g protein från maten + vasslen jag tog innan träningen. Ett par 5-6 ägg på det och proteinbehovet är säkrat. Så med andra ord går det utmärkt att äta vad som helst ibland på deff om man har lite koll, om någon nu tvekade.

    Bra kapacitet på käkandet där :) Åt själv ett megaskrov på frasses. Är en 300 grams burgare med en påse strips. Kompletterar dagen med 2 prottedrinkar, burk kesella, 4 ägg och en liter lätt yogurt.

    #232787

    Jag klapp 4 bigmac och 3 cheese som sista mål en kväll innan jag skulle hem å lägga mig. Men då va det ju inte diet direkt.

    Varför? Det va allt som fanns färdigt..

    Idag åt jag: 500g fläskfilé & 600g nötfärs (vägt färdiglagat), 150g potatis och 200g pasta (allt vägt färdiglagat), 4,5dl whey80. 1dl massFX. Gröt, 4 ägg. Polarbröd. 200g sallad med fetaost i olja, rödlök, morötter, isbergsallad.

    Det är diet så det är lite mer genomtänkt.

    #232788

    Idag har jag ingen bra dag mentalt så jag har ätit tre stycken vita mackor och ett äpple, that’s it.

    [img=http://farm4.staticflickr.com/3619/3303877717_742520b279.jpg]

    #232789

    Marcus är ganska underhållande bitvis.

    #232790
    korbal wrote:
    Oj vilken prestige du verkar sätta i att man minsann kan äta skit och gå ner i vikt. Ditt proteinbehov är alltså säkrat på ca 170g protein på deff och då var du tvungen att äta ca 3000kcal. På samma mängd kcal kan man få i sig över 300g protein av högre kvalité än från tvivelaktigt mcdonalds kött och kolhydrater för att inte tala om mycket mer näring. Samtidigt undvika skit som transfetter. Med en sån kost och rätt träning borde man kunde lägga på sig lite massa även under en deff.

    Självklart, men poängen är fortfarande att MAN KAN GÖRA DET IBLAND. Dessutom är 170 g protein relativt mycket protein enligt alla mått mätt.

    Transfetter på McDonalds har jag ingen aning om men jag är tveksam till det.

    #232791
    edamber wrote:
    Bra kapacitet på käkandet där :) Åt själv ett megaskrov på frasses. Är en 300 grams burgare med en påse strips. Kompletterar dagen med 2 prottedrinkar, burk kesella, 4 ägg och en liter lätt yogurt.

    Det var ingen dålig storlek på burgaren. Senast jag åt på frasses typ 3-4 år sedan, vill jag minnas att man fick ohemult mycket pommes frites. Vilket ju är trevligt.

    #232792
    Marcus Syvertsen wrote:
    Idag har jag ingen bra dag mentalt så jag har ätit tre stycken vita mackor och ett äpple, that’s it.

    [img=http://farm4.staticflickr.com/3619/3303877717_742520b279.jpg]

    En dag blir i o f s ofta bättre mentalt om man äter bättre (och mer) :)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 151 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.