Power Factor Training

Home Forums Allmänt om gymträning Power Factor Training

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Är det någon av er här på forumet som provat detta program fullt ut??????

Ingen??????

Nån som vet vad det är då??????

Jag har provat det en del men inte fullt ut, bara i kombination med full rörelse övningar, det ger en enorm hjälp i att öka styrka för mig:)

Även i ytterlägena?

Powerfactor training ær ju bara træning i muskelns starkaste position så om vi tar bænkpress som exempel.
    Fixa en stællning dær du kan stælla in så att du har cirka 10-15cm att lyfta från stællningen och upp till maxlæge, låt alltid stællningen vara kvar under vikten och træna på dom 10-15cm.
    Du kommer ju kunna køra många reps på en mycket tyngre vikt æn du kan i vanlig bænk, ær en typ av halva reps fast kortare, så om jag førstod din fråga rætt så ger det bra økning i ytterlæget.
    Jag ær ju ingen styrkelyftare och har alldrig kørt det men jag har før mig dom trænar bænk med kloss på liknande sætt??????

Det blir alltså klossbänk och den avser väl oftast att träna själva utlåsningen, eller om man hellre vill uttrycka det som triceps. Det blir nog lite svårt att köra på sättet som du beskriver i basövningar utan att det ska bli just andra övningar. Empiri säger väl ändå att full ROM är att föredra framför allt annat så troligen suger denna ”träningsmetod”.

Jag brukar lægga in lite såna hær kort reps imellan åt och det kænns bra før mig men jag vete tusan hur det skulle vara att køra fullt ut, vore kul att høra om nån verkligen gjort det under lite længre tid.

någon som kan ge ett exempel på 3 splitt powerfactor?

skulle va kul å pröva!

mvh

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.