Home › Forums › Allmänt om gymträning › Problem med axlar,,biceps
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 januari, 2011 at 22:20 #54255Anonym anvandareMember5 januari, 2011 at 22:20 #136632Anonym anvandareMember
Hej. Jag är 23 år.
Jag har kört heavyduty(en form av högintensiv träning) av mike mentzer.
Detta har jag gjort i ett år nu.Jag har inte hållt på med någon sport alls under
min uppväxt, men har förhållandevis lätt att bygga både bröst och rygg.Jag har alltid haft ”kycklingben” men benen(
framförallt lår och arsle har utvecklats bra senaste året)Mitt problem är, att då jag för några år sedan (18 år ca)
sket helt i att träna benen (dum i huvudet) och axlar uteblev helt).Mitt problem är. Mina axlar, vader och biceps.
Triceps och övrigt växer men jag har legat stilla på samma
vikter i både bicep och axlar i snart 3 månader)Har någon av er någon idé på hur jag ska ta över
mig den här platån på just bicep och axlar?Jag kör det jag kallar för(hoppas ni förstår)
AXLARHantellyft åt sidan, med vinkling(den klassiska) kör på 17.5kg
baksida axel (pressmaskinen, den man kan köra bröst i
(sittande, raka armar som möts i en halvcirkel rörelse,
men i detta fall så gör man tvärtom
Biceps så kör jag skivstång curl (ståendes)
40kg på stången 5-7 reps(varierar). (samma vikt i 3 månader)
känner inte riktigt att det tar på rätt ställe.ursäkta mina fruktansvärt luddiga beskrivningar,
vet inte vad övningarna heter, förstår om ni inte kan svara därför.
Min fråga är följande, hur F’an ska jag göra? stå på händer?
så ofta jag kan för att bygga upp axlarna?
Byta bicepsövningar?Hålla ut, och låta se om det händer något
på dessa problemområden det närmsta halvåret låter som en jävligt dum idé.Tack att du tog dig tid.
peace6 januari, 2011 at 02:06 #136633Anonym anvandareMemberMitt tips är nog att du kan pröva att sänka vikten och köra striktare, samt variera övningar.
6 januari, 2011 at 05:05 #136634Anonym anvandareMemberKör övningar där du kan röra armarna friare och inte låser fast dig i maskiner eller med skivstänger. Armar behöver man inget annat än hantlar och rep för att träna!
Tricepspushdown i cablecross med rep, bicepscurls med hantlar, axelrodd med rep, sidolyft med hantlar, frontlyft med hantlar osv. där du får röra dig lite friare och kan anpassa rörelsen mer efter exakt hur du vill att det ska kännas. Det tror jag passar bättre! För mig funkar det bättre iaf.
6 januari, 2011 at 20:38 #136635Anonym anvandareMemberWill do!
Tack så mycket!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.