Home › Forums › Allmänt om gymträning › Problem med styrkeökning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2006 at 00:04 #1043084Anonym anvandareMember
tjenare ”igen” tänkte bara höra med er, jag har stannat i vikt i några övningar i vissa muskelgrupper, bänkpress har stått stilla på 60kg ett tag, lutande hantelpress, och skullcrushers, vet inte vad jag ska göra för att öka styrkan, just nu kör jag 6-8reps ibland nån högre eller lägre.kan ni ge mig era tips kanske?
Tack på Förhand
Hakim Gallas1 februari, 2006 at 00:04 #95097Anonym anvandareMember1 februari, 2006 at 08:25 #1043085Anonym anvandareMemberDu kan ju alltid byta övningar ett tag. Kör snedbänk, declines och dips istället. Annars tycker jag att det är lättare att öka om man kör två pass i veckan. Ett tyngre och ett lättare.
1 februari, 2006 at 12:31 #1043086Anonym anvandareMemberjag maxar inte 60kg, jag kör på det 6-8 reps alltså, men jag har typ stannat och vet inte hur jag ska göra för att öka…
1 februari, 2006 at 12:59 #1043087Anonym anvandareMemberEn sak som fungerade bra f
1 februari, 2006 at 14:02 #1043088Anonym anvandareMemberhubas wrote:En sak som fungerade bra för mig var att ändra reps antalet. Jag låg still i bänk rätt länge men bytte från 6 reps till 10 reps. Efter ca 4 veckor gjorde jag 10 reps på 5 kg mer än vad jag förut gjorde 6 reps på. Så testa det.precis, kunde inte säga det bättre :emo-thumb
1 februari, 2006 at 14:04 #1043089Anonym anvandareMemberfast kom ihåg, kör inte alltid med samma övningar på bröst..
jag tror nämligen dina muskler har vant sig vid din vikt / dina övningar du kör på just nu, så försök byta ut lite övningar, kör med lite tyngre / lättare..
så ska du se att det går bättre1 februari, 2006 at 14:59 #1043090Anonym anvandareMemberSami123 wrote:fast kom ihåg, kör inte alltid med samma övningar på bröst..
jag tror nämligen dina muskler har vant sig vid din vikt / dina övningar du kör på just nu, så försök byta ut lite övningar, kör med lite tyngre / lättare..
så ska du se att det går bättrePersonligen så har ja gjort tvärtom när jag stannat i en övning, jag vilar några extra dagar istället.
När ja kommer tillbaka så brukar jag trycka upp mer än innan.:bb2:
Till dom jag har rekomendrat det till har alltid blivit starkare.
kan vara värt att prova.2 februari, 2006 at 00:12 #1043091Anonym anvandareMembermen gäller detta i alla övningar, för det är ju inte bara bänkpress som är problemet.
2 februari, 2006 at 05:07 #1043092Anonym anvandareMembercornboy wrote:men gäller detta i alla övningar, för det är ju inte bara bänkpress som är problemet.Japp.
Då hinner det fyllas upp med glykogen i muskler och lever även cns (centralanervsystemet) får vila lite, det behövs för tillväxten.
Även om musklerna kanske har återhämtat sig så är det inte säkert kroppen har det, varje dag är en njurdag finns det någon som har sagt och det är ju sant.
Kämpa på!! :bb2:2 februari, 2006 at 07:57 #1043093Anonym anvandareMemberLägg på mer vikt på stången och börja köra singlar samt 2or.
Då kommer styrkan2 februari, 2006 at 09:53 #1043094Anonym anvandareMemberPälle wrote:Japp.
Då hinner det fyllas upp med glykogen i muskler och lever även cns (centralanervsystemet) får vila lite, det behövs för tillväxten.
Även om musklerna kanske har återhämtat sig så är det inte säkert kroppen har det, varje dag är en njurdag finns det någon som har sagt och det är ju sant.
Kämpa på!! :bb2:alltså håller du upp med träningen ett par dagar eller med muskelgruppen?
2 februari, 2006 at 10:16 #1043095Anonym anvandareMemberEftersom du inte tränat så länge, så är det kanske dags att börja ta i nu .
2 februari, 2006 at 17:00 #1043096Anonym anvandareMembercornboy wrote:alltså håller du upp med träningen ett par dagar eller med muskelgruppen?Man ska vila totalt från träning några extra dagar.
Men sen är det som de andra säger oxå, att man måste lyfta tunga vikter.
Muskler måste ordagrannt tvingas fram, de växer inte frivilligt.
Träna tungt med bra teknik och ta ut dig till max! Skaffa en träningspartner som kan passa dig när du kör och hjälpa dig med några extra reps. Men akta dig så du inte gör dig illa, skador bygger inte några muskler.
Sen vilar du totalt från träningen några extra dagar helt för återhämtningen.
Själv har jag haft en totalvila på 14 dagar och kom tillbaka starkare än någonsin förut. Låter mycket för vissa men de kanske aldrig har provat det heller, vad vet jag.
Lycka till!! :up:3 februari, 2006 at 02:20 #1043097Anonym anvandareMemberjo men kolla här, alltså 60kg är tungt för mig 8reps ska jag köra 70kg blir det typ en 3a eller 4a om jag inte kör i smithen förstås.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.