Home › Forums › Allmänt om gymträning › Protein
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 januari, 2011 at 18:51 #54012Anonym anvandareMember25 januari, 2011 at 18:51 #135681Anonym anvandareMember
Hej!
Jag har en fråga till er
Jag tränar gym tisdag, torsdag, helkroppspass och thaiboxning måndag, onsdag, jag tänkte bara på det här med protein, om jag nu förklarar på mitt exempel:
nivå 1-10 i muskelutväckling/muskler, inget protein = 5 , Protein=10
så, om vi nu säger att jag ligger på nivå 5 när jag inte tar protein, o sedan börjar med protein så jag ligger på nivå 10, sedan när jag tränat ett tag o ligger där uppe på nivå 10, men sedan slutar ta extra protein tillsammans med maten/över dagen, kmr jag åka ner till nivå 5 igen då ?
En annan version av frågan, om jag nu tränar, och bygger muskler/får snyggare kropp, och på samma gång äter protein, och sedan efter ngt år slutar, kmr jag få mindre muskler/sämre muskelkropp om jag nu slutar med proteinet ?
Sammanfattningsfråga: OM man börjar att äta protein tillsammans med träning, måste man fortsätta att äta det för resten av livet då lr kan man bara använde det för att få den kropp man vill ha, och sedan när man är ”klar” så slutar man med proteinet, lr kmr man tillbax till ruta 1 då ? ( den kroppen som man hade när man inte tog protein )
Hoppas ni förstår ngn av frågorna :p Tack på Förhand!
25 januari, 2011 at 20:07 #135682Anonym anvandareMemberSnackar du om protein pulver eller mat?
25 januari, 2011 at 20:13 #135683Anonym anvandareMemberJeppeAndersson wrote:Snackar du om protein pulver eller mat?Jag pratar om pulver och mat, alltså, Om man blandar pulver med vatten o dricker, om man gör protein pankakor ( pulver i smeten ) osv.
Alltså frågan är: Om jag börjar använde protein pulver för att öka muskelmassan osv, försvinner muskelmassan senare om jag slutar med att ta ”extra proteinet” ?
25 januari, 2011 at 20:21 #135684Anonym anvandareMemberNej, inte så länge du styrketränar. Det krävs mindre för att behålla muskelmassa än att öka den, både vad gäller träningsmängd/intensitet och födokontroll.
25 januari, 2011 at 20:57 #135685Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Nej, inte så länge du styrketränar. Det krävs mindre för att behålla muskelmassa än att öka den, både vad gäller träningsmängd/intensitet och födokontroll.Okej, så jag kan använda mig av protein för att få en mer muskulös kropp, sedan ”behöver” jag det inte längre när jag har hittat / uppnått det resultat som jag vill ha ?
25 januari, 2011 at 21:23 #135686Anonym anvandareMemberDu ”behöver” det inte för att bli större men en bra hjälp. Tänk det som mat i pulverform, fast snabbt upptag om det är vassle vill säga..
25 januari, 2011 at 21:24 #135687Anonym anvandareMemberArtArtan wrote:Du ”behöver” det inte för att bli större men en bra hjälp. Tänk det som mat i pulverform, fast snabbt upptag om det är vassle vill säga..okej
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.