PT i Göteborg

Home Forums Allmänt om gymträning PT i Göteborg

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej, håller på och letar efter en personlig tränare eller ett företag som förmedlar personlig träning här i Göteborg.
    Har haft personlig tränare tidigare när jag bodde i Stockholm och börjar nu känna ”suget” igen. Får så enormt mkt bättre resultat när jag tränar med en PT. Trivs bra på mitt Gym och har ingen lust att betala för ett extra medlemskap så skulle behöva hitta någon med en egen lokal eller något sorts avtal som gör att man slipper betala extra.

Är givetvis viktigt att det är en kompetent och kvalificerad PT. Min PT i Stockholm hade utbildat sig på Personal Training School och han var enormt duktig, så en PT utbildad där är ett stort plus för mig.

Har kollat runt lite på mitt gym men har inte lyckats få några bra tips än.

Ola Kjellman på LerumSportCentrum är riktigt bra.

Skicka PM till mig så kan jag hjälpa dig…

MER OM OLA FÖR DEN SOM ÄR INTRESSERAD !

Olas Karriärsmål…

Ola håller på att genomföra alla fem nivåerna på Charles Poliquins certificerings program. Akademisk utbildning inom träningslära och manuell medicin

Utbildning; Personlig Tränare, S.A.F.E.

Ola är P.I.C.P certifierad (Poliquin International Certification Program)
    [http://www.charlespoliquin.com/]

Poliquins internationella certifieringsprogram är skapat för att utmärka styrkecoacher som uppvisar de kunskaper och färdigheter som krävs för att träna idrottare världen över.

Högkvalitativ styrkecoachning är en helt grundläggande komponent för att förbättra idrottsprestationer. P.I.C.P ger styrkecoacher oöverträffade kunskaper vad gäller programskapande och utlärningsmetodologi. Detta leder i sin tur till att nivån på idrottsprestationer förbättras världen över.

Varje nivå i P.I.C.P består av en teoretisk, en teknisk och en praktisk del. Varje nivå avslutas med diplomering.

Fys-tränare för Svenska BMX-Landslaget med satsnig mot OS 2012

Personlig tränare på Lerums Sport Centrum där han också är ansvarig för föreningar och elitidrott. Det innebär att Ola har daglig kontakt med såväl elitidrottare som pojk- och senior-lag inom div idrotter. Ola är även grupptränings-instruktör och kör klasser med focus på Fuktionell träning

2009- Personlig tränare Hagabadet Gbg
    2007- Fast anställd som Personlig Tränare på Lerums Sport Centrum
    2009 Idrottsmassör (Sisu) Diplom
    2009 Charles Poliquins Certification Program Level 1 Lic
    2009 Umeå Universitet Tillämpad träningslära Distans kurs 15 hp
    2008 Idrottens Fystränar-utbildning (FTU) Lic
    2004 – 2005 Personlig Tränare åt Tarek Sharifi tvåfaldig svensk mästare i boxning
    2005 S.a.f.e.-education till Styrketränings instruktör och Personlig tränare Lic

Själv tränar jag med Per Hedin på Viscus i Linné:emo-thumb. De har egen lokal på Sveagatan så man är helt obunden av vilket gym man tränar på. Riktigt skönt! Per är grymt duktig och är utbildad på Personal Training School i Stockholm.

Här är lite om Per ifrån Viscus hemsida:
    PT-Utbildning: Internationellt licensierad personlig tränare (Personal training school) Preparandkurs Steg 1 Steg 2 Steg 3 (Performance and sport coach)
    Military Training Diplomerad Military Training Instructor, (Military Instructor School, Nordic Military Training) 2010
    Instruerat i: Skidlärare säsong 2004/2005 Akrobatikinstruktör 2004/2005
    Språk: Svenska, Engelska och Portugisiska
    Gradering Capoeira: Corda Azul/Verde (Aluno Graudado—blå/grönt rep)
    Ytterligare idrotter: Crossfit, Styrketräning och Alpint

Vet att Per har grymt mycket att göra just nu men finns fler Personliga Tränare på Viscus och alla har utbildat sig på PT-skolan i Stockholm. Johan som jobbar där är till exempel nominerad till ”årets personliga tränare 2010”.

Rekommenderar det här företaget starkt, de är seriösa, prisvärda och har dessutom ett helt gäng med olika tjänster i samma lokal. Tog en massage förra veckan och nästa vecka skall jag ha möte med en dietist för att få lite tips:up:.

Kolla in hemsidan om det verkar vara nått för dig.

[www.viscus.se]

Hoppas jag var till någon hjälp!!

Har tränat med Per Hedin från Viscus i Göteborg efter denna rekommendation skrevs och måste ge en varning. Han betedde sig märkligt och var otroligt slarvig med tider, bokningar för att inte tala om mätningar och allmän uppföljning. Inte seriös och han är den typen som ger branschen (personlig träning) dålig smak. Tyvärr – känns inte roligt att skriva men kan inte vara tyst heller. Detta påtalades detta för honom direkt för att be om ändring men blev mycket otrevligt bemött.

Jag har också mötts av det allmänt dåliga ryktet kring Viscus i Göteborg. Är lite rädd att bli så dåligt bemött som andra blivit från det företaget, dålig stämning kommer påverka negativt på mig och min träning.

Skulle vara mycket tacksam för tips på en bra seriös PT i Göteborg som man kan få hjälp med på längre sikt. Jag vill inte bara komma i bättre form utan även stanna där – då vill jag ha en PT som jag kan anlita kontinuerligt under en längre tid. Eller tänker jag fel?

Du kan ju gå till någon av Peoples Trainings studios.Finns på Korsvägen, Hovås och Eriksberg. Det kostar inget att gå dit och prova en PT-timme med en PT så det är bara till att prova så får du ju se om du gillar det eller inte.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.