Pulsklockor för andra träningsformer än löpning

Home Forums Allmänt om gymträning Pulsklockor för andra träningsformer än löpning

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hallå hallå!

Jag har äntligen påbörjat min träning på allvar och är nu medlem i ett riktigt Crossfitgym, tränade själv i ett par månader.

Dock så vill jag ha en klocka medan jag tränar, har en Casio G-shock för tillfället men den e så snygg att jag faktiskt använder den i vanliga livet och vill inte svetta ner och utsätta den för risk för skada (fastän det är rätt svårt).

Därför vill jag ha en sportklocka med Tabatha timer funktioner (intervall träning säg 20s på, 10s av. Jobb 2min , vila 1 min osv.).

– Min första fråga är då om jag ens kommer att ha användning för en pulsklocka i crossfit och mer sällan än ofta löpträning. Har ni några erfarenheter eller tips på om det passar mig.

Jag har kollar runt lite på [http://www.polarelectro.com.sg/sg-en/products/improve_fitness/fitness_crosstraining/FT60 Polars FT40,60,80 ]och [https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=142&ra=true Forerunner 210/410 ] som sägs vara för fitness och inte bara löpning. Men det ska erkännas att jag nämner dessa pga av att de är ”anpassade för fitness” . Jag har svårt att förstå vad jag behöver, om jag behöver det och hoppas att någon här kan hjälpa mig. Min budget hoppas jag på under 2000:-.

Men jag förstår inte riktigt hur, vad och varför jag bör välja någon av dem.

Det jag behöver hjälp med är dels om jag bör välja en vanlig sportklocka eller en pulsklocka och dels vilken som kan passa mig och mitt ändamål

Dela gärne med er era tips och erfarenheter och ser fram emot att ”Pick Your Brain”

Ju mer jag läste om klockorna desto mer började jag inse att det är i princip omöjligt för någon att säga vilken jag bör köpa..

Blev en Garmin 310XT pga av vattentätheten och inbyggd GPS (jmf med 210/410 och Polar RCX5) samt pris: 2329:- på netonnet / elgiganten. Webhallen lite billigare 2100 men inte i lager på ett tag säger dem.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.