- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Pump it.
1. Varje träningpass när jag kör många reps; alternativt små muskler som biceps.
2. Nej.
3. :nono:
4. Inte avgörande – men jag tror inte att det är negativt.
Gör väl en Andreas…
1. Enbart vid mina återhämtningspass på 10-15 reps, vilket också är poängen.
2. Nej. Men vid punkten ovan är det bra.
3. :nono:
4. Det kan ha en viss effekt då ökat blodflöde ger följande effekter: ökad transport av näringsämnen (bättre återhämtning), ökad bortförsel av slaggprodukter (bättre återhämtning) samt en marginell expanderande effekt på bindväven runt muskelcellerna vilket ger dem mer utrymme att växa i – dock bör det kombineras med ordentlig stretching medan pumpen är som bäst.
om du kollat extramaterialet på pumping iron dvdn så säger arnold att han överdrev och att pump inte är i närheten så bra som sex… han erkänner också en massa andra saker.
Och kanske viktigast av allt, tror ni pump ger några fördelar i muskelmassa, elr är det bara en grej man tycker om elr inte tycker om att ha?
Där kom den igen :whistle:
Mina svar: 1. Typ aldrig; 2. Pass; 3. I wouldn’t know; 4. Pass.
Oh ja, så tråkigt har du inte .
hmm, jag tycker själv att pumpen kan vara lite väl irriterad ibland då det känns som om den typ är i vägen fast den inte är det när man ska göra en rörelse på någon slags träningsform, konstig feeling you know men annars är det nice när man e klart på gymmet och känner att muskeln är lite spänd
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY