Home › Forums › Allmänt om gymträning › räcker detta nu under viktuppgång?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 juni, 2011 at 17:01 #52541Anonym anvandareMember22 juni, 2011 at 17:01 #129213Anonym anvandareMember
har under ÄS perioden tjatat situps i olika former varje dag, och till och med 2 ggr om dan (situps på morgonen och kvällen)
kom ifrån det med två ggr per dag men har haft ett tvång nu att göra situps varje dag.. dvs 1 gång om dan..
nu under ett par dagar har jag inte gjort situps och de känns skönt att slippa tänka på dem hela dan..
men tänkte att göra situps 1gång i veckan me lite mer krut istället..
räcker detta för att fortfarande ha massa och inte få en plösig mage?
1ggr i veckan schema:
3*så många jag orkar: Ab-Wheel
3*så många jag orkar: liggande på rygg medans jag skjuter benen upp i luften medans ngn annan står och knuffar ner benen igen(hoppas ni vet vilken jag menar..
3*20(eller tills de känns i magen): vanliga situps
3*så många jag orkar: ligger på rygg (en typ av en dragonflye)om jag gör detta 1 gång i veckan? kommer de göra så jag håller formen i magmusklerna nu under viktuppgång?
dvs att om detta skulle räcka? vill ju som sagt fortfarande inte få en plöfsig mage mage men räcker detta?
vill som sagt komma ifrån situpsen från att göra dem varje dag och undrar nu om detta skulle ge/räcka lika mkt?tacksam för svar;)
22 juni, 2011 at 17:45 #129214Anonym anvandareMemberBörja styrketräna och kör basövningar. Ät som bara den och du ska få se att rutorna kommer fram. Knäböj och marklyft är allt som behövs.
22 juni, 2011 at 17:46 #129215Anonym anvandareMemberVad har situps (magträning öht) med att inte få en ”plöfsig mage” att göra?
22 juni, 2011 at 19:37 #129216Anonym anvandareMembernär man gör situps så blir magen lite fastare upplever jag:D
eller e de bara ngt man inbillar sig och drf har jag gjort det varje dag?
22 juni, 2011 at 19:43 #129217Anonym anvandareMemberKolehmainen22 wrote:när man gör situps så blir magen lite fastare upplever jag:Deller e de bara ngt man inbillar sig och drf har jag gjort det varje dag?
Ja du inbillar dig massa saker. Du behöver inte göra situps, men det är ju inget fel att göra det. Men inte mer än du kör något annat. En gång i veckan räcker långt då du som vi förklarat tidigare får magträning även när du kör basövningar.
Vill du ha större magmuskler så kan du köra med vikt istället för bara så många du orkar, detta gör du ju bara för att det förbränner kalorier inget annat.
Trist att läsa alla dina inlägg fyllda av denna ångest. Ta kontakt med vårdcentralen och se om du kan få hjälp att komma till någon som kan hjälpa dig bli av med detta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.