Reps,Set och antal övningar per muskelgrupp?

Home Forums Allmänt om gymträning Reps,Set och antal övningar per muskelgrupp?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Har nu under ett år följt Max-OT (AST) träningsprogram, måste säga att jag inte är speciellt imponerad av resultaten det givit och söker nu tips och råd om hur jag ska kunna förbättra min träning och dess resultat.

Jag funderar över om antal reps, set och övningar man ska köra per muskelgrupp? Nedan kommer ett exempel på hur det kan se ut när jag tränar.
    T.ex. Biceps
    Hantelcurl
    2×4-6

Skivstångscurl
    2×4-6

Tack på förhand Alex ;)

alex91;1127072 wrote:
    Har nu under ett år följt Max-OT (AST) träningsprogram, måste säga att jag inte är speciellt imponerad av resultaten det givit och söker nu tips och råd om hur jag ska kunna förbättra min träning och dess resultat.

Jag funderar över om antal reps, set och övningar man ska köra per muskelgrupp? Nedan kommer ett exempel på hur det kan se ut när jag tränar.
    T.ex. Biceps
    Hantelcurl
    2×4-6

Skivstångscurl
    2×4-6

Tack på förhand Alex ;)

[http://shop.bartoll.se/]

En beprövad ”klassiker” är att köra 3 övningar per muskelgrupp , med runt 6-8 reps i 2-3 veckor , sen kör du 2-3 veckor med 12-15 reps ..
    Sen efter ett par månader byter du ut lite övningar för att hålla motivationen uppe och kör om osv … :) …. Behöver inte vara svårare…

Sen kan du alltid köra lite dropset eller superset när du känner för det bara för att variera dig ännu mer …

Lycka till!

Basövningar 5×5 fungerar toppen för mig. :up:

[http://www.bartoll.se/images/stories/articles/2011/body_2011_01.pdf]

LaLLe wrote:
    En beprövad ”klassiker” är att köra 3 övningar per muskelgrupp , med runt 6-8 reps i 2-3 veckor , sen kör du 2-3 veckor med 12-15 reps ..
    Sen efter ett par månader byter du ut lite övningar för att hålla motivationen uppe och kör om osv … :) …. Behöver inte vara svårare…

Sen kan du alltid köra lite dropset eller superset när du känner för det bara för att variera dig ännu mer …

Lycka till!

låter bra ska pröva så några veckor och se hur det går :emo-thumb

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.