rest/pause

Home Forums Allmänt om gymträning rest/pause

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hejsan!
    Är det nån som provat detta upplägg med 5 set/5 reps och vila 15 sek efter 1:a setet för att sedan vila 20 sek i 2:a osv.?
    Man skall tydligen köra på en vikt som man klarar av att ligga på mellan 10-12RM och därefter öka 5% varje vecka efter att man klarat 5*5:p

Aldrig hört något om att bara vila så kort tid när man kör 5reps:|

JeppeAndersson wrote:
    Aldrig hört något om att bara vila så kort tid när man kör 5reps:|

men det var ju en vikt man kalrar av 10-12RM med

kolla [www.reps.se]
    det kallas tydligen myo reps.

Detta kommer att vara trött på

Jag har bara testat detta i 3 pass nu och i vissa övn kan det vara svårt att hitta en vikt som man klarar mellan 10-12 RM men tanken är ju att man INTE skall träna för många reps/set.
    Du skall (om möjligt öka vikten 5%) nästa gång du kör samma typ av muskelgrupp kan du inte det kanske du kör samma som förut eller förlänger vilan något eller så.
    Man skall tydligen inte vila mer än 1 min i allafall.

Tja alla sätt är bra utom dom dåliga och lite variation kan aldrig skada så varför inte ..)

MYO är roligt och jobbigt, lägger in det ibland i lite olika former. Testa : )

Skall prova i morgon igen med bänkpress+triceps detta blir 2:a veckan.
    Som sagt så kände jag ingen pump alls och detta kanske kändes lite underligt men nu skal det läggas på 5% vikt from i morgon.
    Tycker ändå att det kändes rätt skönt att inte va helt slut efter passet och jag hade mer energi kvar.
    Känns kul..)

Akta volymen bara, annars är du snart ganska mosad.

Körde idag med rak bänk+snedbänk med 5% stegring av vikt och det kändes bra.
    Däremot var jag helt slut i triceps efter bara 3 set.
    Kunde inte förmå att köra 4:e och 5:e set med den korta vilan utan fick öka upp till 40 sek på båda set 4&5.
    Skönt pass va det i allafall:)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.