RF Anslutna Gym

Home Forums Allmänt om gymträning RF Anslutna Gym

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

tjeena 8)

är det samma sak att träna på ett gym som är anslutet till RF som att vara tävlande? tänkte på dethära med jack3d och doping, man vill ju helst inte bli avstängd :D

tack för svar! :P

Tävlar du inte spelar de ingen roll om du tar Jack3ed, men om du dopar dig(tex aas) så blir du avstängd

JeppeAndersson wrote:
    Tävlar du inte spelar de ingen roll om du tar Jack3ed, men om du dopar dig(tex aas) så blir du avstängd

härligt! även om dem går efter RF’s doping regler? :)

JeppeAndersson wrote:

Jävligt härligt att du smäller av den där kommentaren så säkert.
    Min uppfattning är att det är dopingklassat på anslutna gym men jag kan mycket väl ha fel, så en källa på ditt påstående skulle jag uppskatta.

torbjorn wrote:
    Jävligt härligt att du smäller av den där kommentaren så säkert.
    Min uppfattning är att det är dopingklassat på anslutna gym men jag kan mycket väl ha fel, så en källa på ditt påstående skulle jag uppskatta.

hör mycket olika teorier, detta är GG’s svar:

Jack3D är en produkt som kan medföra positivt dopingsvar och skall därför Ej tas av testade atleter i samband med tävling.

Jack3D innehåller ämnet Geranium som kan ge utslag på ett eventuellt dopingtest på ditt gym. Dock är mängden av ämet Geranium så liten så om en uppföljning görs på ditt test är du helt fri eftersom ämnet försvinner ur kroppen på ca 1 vecka.

Jack3D är ett testat kosttillskott och skulle inte vara ute för försäljning om det var olagligt att använda till vanlig styrketräning.

simpii wrote:
    hör mycket olika teorier, detta är GG’s svar:

Jack3D är en produkt som kan medföra positivt dopingsvar och skall därför Ej tas av testade atleter i samband med tävling.

Jack3D innehåller ämnet Geranium som kan ge utslag på ett eventuellt dopingtest på ditt gym. Dock är mängden av ämet Geranium så liten så om en uppföljning görs på ditt test är du helt fri eftersom ämnet försvinner ur kroppen på ca 1 vecka.

Jack3D är ett testat kosttillskott och skulle inte vara ute för försäljning om det var olagligt att använda till vanlig styrketräning.

Tackar, det låter bra. Hoppas på att det stämmer då :)

torbjorn wrote:
    Tackar, det låter bra. Hoppas på att det stämmer då :)

varse, det hoppas jag verkligen med! :)

Det är flera som blivit avstängda från F&S här i stan när de använt Jack3d. F&S är för övrigt RF-anslutet.

Om det var endast Jack3d de intog eller annat låter jag vara osagt, då jag hört det via en annan tränande där.

aja, detta är iaf vad Dopingjouren svarade:

Hej! Träna och tävla är olika saker och flera substanser delas upp i Dopinglistan 2011. RF regler gäller endast alla verksamheter och organisationer som är kopplade till RF. Vid ett dopingtest så finns det vissa substanser som endast är otillåtna vid tävling, tex Geranium. S6-9 i Dopinglistan 2011 är substanser och metoder förbjudna vid tävling. Tränar du vid testtillfället (testet tas inte under eller i samband med tävling) blir du inte avstängd om du är positiv för ett ämne som endast är otillåtet vid tävling, tex Geranium. Kontakta gärna RF för mer info. Mvh, Dopingjouren

Det har ju alltid varit så att du inte blir avstängd för doping om du äter ett testat tillskott som är tillåtet för icketävlande även om du tränar på ett rf anslutet gym.

Det har alltid varit skillnad på vad som är okej för tränande och tävlande. Om man sedan verkligen behöver jack3d eller inte för att känna sig peppad för att träna är en annan femma. Men om du blir avstängd från ditt gym som icketävlande idrottare pga jack3d så har dom gjort fel och inte du, vilket även dopingjourens svar visar.

Däremot så ska du inte använda jack3d och liknande tillskott om du håller på med någon form av tävlingsidrott (t.ex ishockey)

mnsouth wrote:
    Det har ju alltid varit så att du inte blir avstängd för doping om du äter ett testat tillskott som är tillåtet för icketävlande även om du tränar på ett rf anslutet gym.

Det har alltid varit skillnad på vad som är okej för tränande och tävlande. Om man sedan verkligen behöver jack3d eller inte för att känna sig peppad för att träna är en annan femma. Men om du blir avstängd från ditt gym som icketävlande idrottare pga jack3d så har dom gjort fel och inte du, vilket även dopingjourens svar visar.

Däremot så ska du inte använda jack3d och liknande tillskott om du håller på med någon form av tävlingsidrott (t.ex ishockey)

Tack så mycket! :up: jag har försökt få reda på hur det egentligen ligger till, en del säger att tävla och träna på rf gym är samma sak, tyckte det lät konstigt dock! :D

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.