Home › Forums › Allmänt om gymträning › Risk för överträning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 november, 2005 at 15:09 #96702Anonym anvandareMember5 november, 2005 at 15:09 #1061354Anonym anvandareMember
Hej!
Har en fundering ang. överträning.
Hur många dagar i veckan kan man träna ex. biceps i tre olika övningar.
Jag menar om jag tränar biceps på en måndag i tre olika övningar kan man sedan träna biceps igen på ex.fredag i tre olika övningar? Utan att det finns risk för att man övertränar biceps?
Tycker att en dag i veckan för just en muskel känns för lite.Jag försöker att bygga muskler (har endast hållit på en månad)
och jag känner inte direkt att jag tar i för mycket när man endast tränar en muskel 1ggr i veckan.
Snälla kan någon som har koll på detta ge en nybörjare en liten knuff åt rätt håll.
Mvh.
Torbjörn…:bb2:5 november, 2005 at 16:23 #1061355Anonym anvandareMemberOm du tränar alla muskelgrupper lika intensivt (ben, mage, rygg, bröst, armar, axlar osv) och du tar ut dig helt, så kommer det räcka med en gång i veckan. Eftersom du också endast tränat i en månad så har du sannolikt inte lärt dig att ta ut dig max, testat gränser osv.
Jag anser att det räcker att köra varje muskelgrupp en gång i veckan, se bara till att köra 100 % varje pass och sen vila och ät rätt, så kommer det ge resultat.
Sen finns det lika många träningsfilosofier som det finns människor så förmodligen kommer det komma fler exempel på upplägg, dock passar det här de flesta människor.5 november, 2005 at 18:52 #1061356Anonym anvandareMembereftersom du endast har tr
5 november, 2005 at 21:33 #1061357Anonym anvandareMemberT
6 november, 2005 at 08:35 #1061358Anonym anvandareMemberTorbjörn wrote:Hej!
Har en fundering ang. överträning.
Hur många dagar i veckan kan man träna ex. biceps i tre olika övningar.
Jag menar om jag tränar biceps på en måndag i tre olika övningar kan man sedan träna biceps igen på ex.fredag i tre olika övningar? Utan att det finns risk för att man övertränar biceps?
Tycker att en dag i veckan för just en muskel känns för lite.Jag försöker att bygga muskler (har endast hållit på en månad)
och jag känner inte direkt att jag tar i för mycket när man endast tränar en muskel 1ggr i veckan.
Snälla kan någon som har koll på detta ge en nybörjare en liten knuff åt rätt håll.
Mvh.
Torbjörn…:bb2:Enligt Herr Rytter så skall/ kan man bara stressa muskeln ett visst antal ggr per vecka annars växer inte muskeln utan bara bryts ner eftersom tillr vila /återhämtning uteblir.
Dessutom så är det ju så att ju skickligare du blir på gymet , dessto klokare bör du träna .
:up:6 november, 2005 at 11:05 #1061359Anonym anvandareMember”Hålla ” bålen vad är det !?! vad betyder det:o
Mvh.
Torbjörn… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.