Rökning

Home Forums Allmänt om gymträning Rökning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • Author
    1996 wrote:
    Han borde ju veta bättre…

Det gör han nog också ska du se. Men har man motivation att få en så enorm kropp, trycka i sig så mycket steroider, leva som en professionell BB i allmänhet så bryr man sig ju knappast om sin hälsa så värst mycket.

Och ingen kan säga att rökningen inte skadar hans träning heller. Då krävs ett parallellt universum där vederbörandes liv är rökfritt men i övrigt 100% identiskt.

bump.
    Tror jag slutar nu…

1996 wrote:
    Det är konstigt att ruhl röker. Han borde ju veta bättre…

hehe, ja för han är ju väldigt hälsosam i övrigt ;-)

Och till TS, varför tänka på hur rökning påverkar din träning, se det ur ett litet längre perspektiv istället. Chansen att du ligger och tynar bort i lungcancer i framtiden är inte obefintlig, mvh /moralkärringen

Myostatin och MFBx-expression skiljde 35-40% mellan rökare och icke-rökare.

Skillnaden i FSR (proteinsyntes) mellan rökare och icke-rökare var 0.037%/h jämfört med 0.059%/. Icke-rökarna nybildade alltså runt 60% mer muskelprotein, dygnet runt, än rökarna.

Gäller samma för snusare?

Jag tycker det är helroligt att läsa om folk som inte klarar av att andra röker medans de själva dricker världens farligaste legala drog, alkohol.

Om du känner för att fortsätta röka, så gör det!

Om du inte vill röka längre, så sluta!

Har hört att nikotin ska hindra insulinet ganska omedelbart.
    Nån som har koll?

Google är inte på min sida idag

greenfish wrote:
    Jag tycker det är helroligt att läsa om folk som inte klarar av att andra röker medans de själva dricker världens farligaste legala drog, alkohol.

Om du känner för att fortsätta röka, så gör det!

Om du inte vill röka längre, så sluta!

Problemet med rökare är väll ofta att dom inte tror att det stör ickerökare,det beror troligen på att dom har dödat sitt eget luktsinne och är totalt omedvetna om hur rökningen påverkar omgivningen med resultat att rökaren kan sätta sig vid samma bord på en uteservering och tända en cancerpinne bredvid massa ickerökare och kanske en astmatiker och blossa på som om det är självklart att alla ska anpassa sig efter denne,samma senario kan utspela sig på busshållplatser,vänthallar,hemma hos ickerökare medmera.

Larzz0n wrote:
    Gäller samma för snusare?

Jag har länge undrat samma sak. Om det är nikotinet som är boven. Men jag tror inte vi får se en sådan studie då snusandet inte är så utbrett utomlands

Efter lite googlande hittade jag dett:

Nicotine itself may also block the release of the hormone insulin. Insulin tells your cells to take up excess glucose from your blood. This means that nicotine makes people somewhat hyperglycemic, having more sugar than usual in their blood. Some people think that nicotine also curbs their appetite so that they eat less. This hyperglycemia could be one explanation why: Their bodies and brain may see the excess sugar and down-regulate the hormones and other signals that are perceived as hunger.

Så det borde vara samma med snus.

Källa: [http://health.howstuffworks.com/wellness/drugs-alcohol/nicotine3.htm http://health.howstuffworks.com/wellness/drugs-alcohol/nicotine3.htm%5D

Rökning är nog det sämsta du kan göra … Min far har rökt i 30 år och har nu lungcancer, legat på sjukhus i 2 månader och vi vet inte om han nånsin kommer hem … så skit i och röka typ …

Rolle wrote:
    Problemet med rökare är väll ofta att dom inte tror att det stör ickerökare,det beror troligen på att dom har dödat sitt eget luktsinne och är totalt omedvetna om hur rökningen påverkar omgivningen med resultat att rökaren kan sätta sig vid samma bord på en uteservering och tända en cancerpinne bredvid massa ickerökare och kanske en astmatiker och blossa på som om det är självklart att alla ska anpassa sig efter denne,samma senario kan utspela sig på busshållplatser,vänthallar,hemma hos ickerökare medmera.

Jag röker och om nån i min omgivning är tex astmatiker så säger han väll till att han inte tycker det är så kul då han kan få svårt att andas. ja då flyttar jag mig bara längre bort svårare än så är det inte. eller är folk så rädda att dom inte vågar säga till utan hellre lider i tystnad och gnäller över ett forum eller gör en insändare i någon tidning? Du borde ju själv höra hur fel ditt inlägg låter..

Jimmy124 wrote:
    Jag röker och om nån i min omgivning är tex astmatiker så säger han väll till att han inte tycker det är så kul då han kan få svårt att andas. ja då flyttar jag mig bara längre bort svårare än så är det inte. eller är folk så rädda att dom inte vågar säga till utan hellre lider i tystnad och gnäller över ett forum eller gör en insändare i någon tidning? Du borde ju själv höra hur fel ditt inlägg låter..

Många storrökare tar inte hänsy till omgivningen tyvär,och vägrar flytta eller släcka ciggen om man ber dem om det,vet av egen erfarenhet,känns lite dumt oxå och behöva säga till om något så självklart. Varför tror du att det blev rökförbud på krogar och restauranger?

Rolle wrote:
    Många storrökare tar inte hänsy till omgivningen tyvär,och vägrar flytta eller släcka ciggen om man ber dem om det,vet av egen erfarenhet,känns lite dumt oxå och behöva säga till om något så självklart. Varför tror du att det blev rökförbud på krogar och restauranger?

Då är det ju en annan femma, man måste ju respektera andra.. Om det är så självklart att jag inte får röka bredvid någon ickerökare, så vart hittar jag en plats fri från ickerökare? Ska jag då gå och ställa mig i en skog och ta ett bloss? eller då gnäller väll folk att rökare dödar träden.. :D

ON TOPIC: Ja rökning skadar din hälsa som fan, så sluta röka!! // Moraltanten som röker själv….

En rökclub kanske skulle vara något..En lokal med olika rum inredda som olika offentliga miljöer med passande musik och rökmaskiner som pumpar in autentisk cigarettrök i takt till musiken,man betalar inträde och får fri tillgång till cigaretter av massa olika märken…nä nu börja det bli lite väl OT här känner jag..får starta en tobaks-tråd snart ;)

Varför förstår inte rökare att det bara är äckligt, efterblivet och fjolligt att röka?

gtfo…

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.