- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Rosacea av hård träning
Hej jag är 19 år och har vad jag mistänker är rosacea i två år nu. detta började samtidigt som jag började gymma för två år sedan. Vad jag läst så ska man inte äta stark mat eller utsätta sin kropp för överansträning alltså träna för tungt. man kan istället dela upp sina pass i två olika mindre pass och köra inte så tungt.. Jag vill köra tungt.. jag vill inte tona min kropp utan bygga muskler.
När jag brukar köra tungt blir mitt ansikte rött och kinderna börjar klia och mina kinder som är röda ska icke utsättas för detta har jag läst. Men till min fråga är det någon som har något liknande som kan ge mig tips på vad jag kan göra eller använda för vill inte sluta träna för att jag kanske har rosacea.
Mvh Sebastian som tar 210 kg i squats med ett ben
Tycker först och främst att du ska få konstaterat om du har rosacea eller inte, genom att uppsöka sjukvården. Kan vara bra i stället för att försöka ställa diagnos själv och kanske skapa oro i onödan…
PS. Enbenta squats på 210 kg… visst. I så fall har du världsrekordet.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY