Rullande 3 split upplägg kritik och synpunkter!

Home Forums Allmänt om gymträning Rullande 3 split upplägg kritik och synpunkter!

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Vet att det absolut finns trådar kring detta men då jag själv skapat ett eget schema så undrar jag om man hade kunnat få lite snabb kritik och synpunkter till mitt nyliga program jag skapat för fokus på volym (Hypetrofi) Jag satsar enligt schemat på att träna varje muskelgrupp var femte dag vilket jag hört ska vara gynnsamt eller att träna muskelgrupperna 2 gånger i veckan. Enligt rubriken så satsar jag på en klassisk 3 split och nu undrar jag också utöver övningsvalen och placeringen på dessa? Dessutom undrar jag vad jag bör välja mellan chins eller latsdrag kring ryggdagen? När jag ser andras upplägg så lägger dom kanske in 4-5 övningar per pass vilket enligt mig inte borde vara tillräckligt för att träna musklerna komplett, eller hur funkar det egentligen? Hur många övningar behöver jag t.ex. på min ”Push” dag för att ge tillräcklig stimulans till bröst/ framsida axlar/triceps?

Tack vänner! Här är mitt upplägg, det ända problemet här är att jag har fått kritik om att bröst/axel/triceps dagen har för mycket pressövningar, men varför skulle detta vara dåligt? Borde jag inte ha många pressövningar?

Måndag: Bröst/axlar/triceps

Bänkpress
    Snedhantelpress
    Militärpress
    Hantellyft åt sidan
    Liggande tricepspress
    Smal bänkpress (Dips eller Pushdowns här istället?)

Tisdag: Rygg/biceps

Marklyft
    Stångrodd
    Latsdrag
    Sittande rodd
    Stångcurl
    Alternerade hantelcurls
    Underarmar

Onsdag: Vila

Ben/mage

Knäböj
    Benpress
    Raka marklyft
    Lårcurl
    Cablecunches
    Sneda situps

Fredag: Vila

Lördag: Repeat

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.