Home › Forums › Allmänt om gymträning › Ryckningar i musklerna.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 december, 2011 at 07:07 #51315Anonym anvandareMember20 december, 2011 at 07:07 #123901Anonym anvandareMember
Hej !
Min tjej har märkt att mina muskler har börjat rycka väldigt när jag sitter still eller när man skall sova. Och detta har börjat nu efter jag börjat gymma väldigt mycket, jag gymmar 5 dagar i veckan och syftet med mitt tränande är att bygga muskelmassa. Min fråga är någon som har detta med muskelryckningar får man det när man tränar hårt ?
Mvh Jonas
20 december, 2011 at 15:59 #123902Anonym anvandareMemberjernstedt wrote:Hej !Min tjej har märkt att mina muskler har börjat rycka väldigt när jag sitter still eller när man skall sova. Och detta har börjat nu efter jag börjat gymma väldigt mycket, jag gymmar 5 dagar i veckan och syftet med mitt tränande är att bygga muskelmassa. Min fråga är någon som har detta med muskelryckningar får man det när man tränar hårt ?
Mvh Jonas
Hej Jonas!
Så får jag det också,men om man får det efter man tränar hårt eller inte kan jag inte svara på men det är inget som är farligt i allafall…tycker det känns rätt gott faktiskt!
Lycka till med träningen:)20 december, 2011 at 22:26 #123903Anonym anvandareMemberHar läst lite om detta och man kan ha magnesium brist i kroppen därför musklerna rycker men vet inte om det är därför det rycker. Någon som har koll på om detta verkligen stämmer ?
Här är en länk om just Magnesiun:
[http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm%5D20 december, 2011 at 22:29 #123904Anonym anvandareMemberMan förlorar ju magnesium när man tränar, så kan nog stämma
21 december, 2011 at 11:05 #123905Anonym anvandareMemberAngående magnesium är det inte omöjligt och är något som ofta kommer upp, men det finns inga direkta samband så vitt jag vet. Jag tror dock alla känner av detta
21 december, 2011 at 22:06 #123906Anonym anvandareMemberPratade med en gyminstruktör idag som jobbar just med kroppen Anatomi och är väldigt fördjupad i just detta. Nu skall jag göra lite reklam för min blogg för där har jag skrivit just vad han sa om detta varför man får ryckningar i musklerna.
27 december, 2011 at 14:27 #123907Anonym anvandareMembermin hals har tendens att krampa nu när jag börjat köra hårt, kan det vara av samma orsak? väldigt mild kramp, behöver bara slappna av så släpper det.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.