- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Ryckningar underarmarna vid militärpress
Precis som rubriken säger har jag vid de senaste passen fått lite ryckningar i underarmarna vid militärpressar. Det känns nästan som stötar av nåt slag, på underarmarnas ovansida, ungefär i mitten av rörelsen. Det kommer inte alltid och det verkar som ett smalare grepp tar bort det. Är det någon som haft liknande erfarenheter?
Kan tillägga att jag har tummen runt stången men med dorsalflexerade handleder. Jag brukar hålla lite bredare än axelbrett, typ så att det är en tummes längd till det släta på stången(mitten). När jag har händerna närmare varann, ungefär där det räfflade börjar blev det inte samma ryckningar. Känns inte som en vanlig muskelryckning utan mer som en stöt eller nervstrålning av nåt slag, i båda underarmarna.
Verkar bero på att jag kör militärpress efter chins. I tråden nedan diskuteras pumpet i underarmarna som en förklaring. Ett råd är att köra militärpressen före chins. Ja, ja.. tänkte bara skriva det här nu även ifall det var jag som sökte svar!
[http://velocity.t-nation.com/free_online_forum/sports_body_training_performance_bodybuilding/muscle_twitching]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY