Ryggskott!!!!!

Home Forums Allmänt om gymträning Ryggskott!!!!!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Förbannades jävla skit rent ut sagt.:(

Åkte på ett ryggskott i lördags. Skulle bara ta upp ett par byxor från golvet.

Vad gör man nu?? Några tips på att påskynda läkningsprocessen? Känns iofs bättre idag än det gjorde i lördags.

JB

vila…

gå till fabror dr så kanske du kan få nåt smärtstillande..

Är du smart går du till en duktig chiropraktor som garanterat fixar det direkt. Skit i att ta en massa smärtstillande skit.

sve wrote:
    grejjen är ju arne att om man tar massa smärtstillande skit så klarar man av att röra sig öht om det är riktigt illa.

det var lite det som var min tanke åxå..

har själv rygg fel och jag tackar läkarna varje gång jag har ont att dom har kommit fram med tradolan, utan den skulle jag vara paralyserad vissa dagar…

Jag har haft två ryggskott. Gå till en kiropraktor, men försök hitta en bra (med den längre utbildningen).

Även efter ryggskott kör jag övningar som marklyft, knäböj, raka mark, press över huvudet etc. Inga problem så länge man inte har för bråttom bara.

Mitt råd är alltså att gå till kiropraktor och sedan bygga upp funktionell ryggstyrka vad det lider.

mvh
    BB

Ut och gå så mycket du bara kan!!! Har en man som p g a sin längd drabbades av ryggskott allt för ofta. Nu går han ut på timlånga promenader så fort han får känningar och han har inte fått ett ryggskott under en väldigt långt tid. Läkningen förkortades även mycket genom långa promenader då de väl inföll sig förr.

Åkte på ett kraftigt ryggskott för någon månad sen. Det somhjälpte mig var kiropraktorbesök och mycket promenader.

Försök att röra dig som vanligt och ligg inte still.

Måsta hålla med om att promenera, om man nu kan, hjälper mycket då stilla sittande/liggande gör det värre bara. Åkte på en sån skada förra året och det kändes i höften och ryggen. Jag körde knäböj lungt, med lite vikt, och med benen ihop nästan för att slippa få tillbaks värken och det funkade för mig, har varit fri från ryggvärk i ett år nu.

Ett tipps är att gå till en kiropraktor och be dem ta en titt på den.
    Och rör på dej mycket,känns iofs skönare att ligga stilla men det gör att det tar längre tid innan det blir bra.

Manipulationsbehandling är ofta mycket effektivt vid sk ”ryggskott”. Kiropraktorer, naprapater och vissa sjukgymnaster kan ge sådan behandling.

Nu har jag varit hos en kiropraktor. Jag hade en låsning i mitten av ryggen samt att mitt bäcken var snett!!

Det kommer jag att justera sa hon, ähh läskigt med tanke på att man redan har ont:(

Hur som helst. Efter en del knäckande fram och tillbaka så kändes det något bättre. Hon avslutade med massage och akupunktur. 400:- pix för allt. Få ser hur det är om några dagar.

Kollegorna på jobbet tyckte jag både såg piggare och rakare ut när jag kom tillbaka.

Japp promenader kör jag varje morgon!! Dock i lugnar takt än vanligt.

Over and out

JB

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.