Sadist fys.

Home Forums Allmänt om gymträning Sadist fys.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjena, var ett tag sen man skrev här asså… Men iaf,jag ska hålla en idrotts lektion om en inte allt för lång tid. Mina planer är att ha verkligen sadist/mardröms fys, dels för jag älskar det och kul att se hur klasskompisarna tar det :) Men passet ska vara en timme här är vad jag har tänkt på för tillfället(VARNING FÖR LÅNG LÄSNING!) :

Uppvärmning :Spring 5 varv runt i salen, 2 och 2. Skottkärran 1 varv, 10 armhävningar i positionen, byt så den andra kör. Ha någon på ryggen spring 1 varv 10 benböj, byt så den andra kör, brandmans lyft över axeln spring 1 fram,byt den andra tillbaks.
    2 & 2 stå vid långsidorna:
    Ena gör : 12 burpees, 10 armhävningar, sprinta till andra sidan, jogga tbx, andra personen gör 15 situps, byt person Repetera 5 ggr.

Ena pers gör : 12 Burpees
    24 armhävningar
    36 benböj
    Sprint
    Jogg tbx
    Andra gör 30 upphopp, byt person, repetera 5 ggr.

Ena pers gör : 6 Burpees
    12 armhävningar
    24 benböj
    Sprint ner,jobb tbx
    Andra står I plankan under tiden
    Repetera 5 ggr

Alla, borrsovs steg halv hallen,andra sprint och jogga tbx.
    Gör 5 ggr.
    Så vad tycker ni gott folk att jag ska dryga ut med, inomhus har inte jätte mycket grejer. ska vara så man verkligen får jobba så det knappt är kul. Hade tänkt ha metal musik till detta :) Tack på förhand :) * Bara kroppsövningar,kommer gå av stapeln i idrotts hall så det finns plintar, bommar etc till förfogande*

Tyvärr har jag inte så mycket att tillägga vad det gäller valet av övningar mm. Däremot tycker jag att du kanske skulle tänka igenom vad syftet med denna övning är.
    Om syftet är att försöka visa klasskompisaran vilken sadist och i ditt tycke ”hård jävel” du är så tror jag du kommer lyckas ganska bra.
    Om det är så att du gör ett pass som knappt ens du själv klarar av så kanske det är läge att tänka om. Det som du själv knappt tycker är kul är förmodligen ännu mindre kul för någon annan.
    Jag skulle tänka mig att syftet är att de skall få ett bra träningspass där de lär sig lite nya träningsformer som man kanske blir sugen på att fortsätta med.

som tillägg till ola wallengrens inlägg så handlar det dessutom att göra din lektion för olika ”nivåer” samt förklara varför du har med dessa övningar, vad de tränar osv. Idrott i skolan handlar inte så mycket om hur bra fysik man har osv, utan hur man prestrerar utifrån sina egna förutsättningar. Det är därför man kan få MVG i idrott utan att vara med i distriktslaget i innebandy …

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.