Såhär lägger jag upp mitt pass

Home Forums Allmänt om gymträning Såhär lägger jag upp mitt pass

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Har funderat ett tag på hur man egentligen ska lägga upp sin träning och efter några om och men, så kan man ju bara konstatera att det inte finns något vidare standardupplägg.

Går man igenom hur folk tränar här på detta forumet, oavsett erfarenhet så kan man ändå hitta hur många varianter som helst.

När jag är på gymmet kör jag helst allt på 15*4 med en lägre vikt på 1a set och 4e set, och sen ett alt två snäpp högre i vikt på set 3 och 4.

Har bara tränat effektivt i ca 1 månad (räknar inte med de veckor jag var sjuk) och resultatmässigt har det gått bra. Ryggen, som har gått bäst, började jag på blygsamma 70 lbs och ligger nu på 150/170 lbs
    (har bra grundträning då jag gymmat tidigare i tonåren).

Är ca 178 och väger nog runt 72 kg.

Hur tycker ni att det låter? Jag är ute efter att få en bra uthållighet, bli stark, (inte Hulken) men det ska ändå synas. Kan man effektivisera träningen på något sätt, men ändå behålla uthållighetssyftet? Kanske köra 15*3 och 1*10 på högre vikt?

Du är nybörjare, träna som en sådan och försök lära dig övningarna. Kör dem tungt och låt kroppen lära sig rörelserna. Du behöver absolute inte ligga så högt som 15 reps men det är individuellt vad man själv finner mest givande/bekvämt.

Läs lite guider!

Mja, på den punkten skulle jag nog ha varit tydligare.

Jag är inte nybörjare till den grad. Jag är 24 nu och började med att träna igen i början av jan -11.

Dock har jag under min yngre tonårstid spelat badminton på elitnivå och tränat på gym under min gymnasietid. Har då kört 3-4 ggr/veckan också, men tränade mer då för utseendets skull och inte så mycket för framtiden.

Och det är klart att man kan använda sig av guider, och givetvis instruktörerna på gymmet, men nu tänkte jag även kolla här och hoppas på att få svar som kunde bidra med något =).

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.