Samlar på mig massa vätska

Home Forums Allmänt om gymträning Samlar på mig massa vätska

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

När händer det här? Är det när du äter massa kolhydrater eller salt eller något, eller händer det bara helt random?

fitnesserik wrote:
    När händer det här? Är det när du äter massa kolhydrater eller salt eller något, eller händer det bara helt random?

i början trodde ja de hängde ihop med kolhydraterna o har därför minskat på dom kraftigt, men fenomenet kommer ändå bara random.

vägde 1,7 kg mer i morse än i går morse.

har inte slarvat med mat eller ätit mer än normalt.

om man typ smätter till med fingret på magen så ser man typ svallvågår inne under huden o tar man tag o skakar på skinnet på vaden känns de nästan som att skaka på en liten vattenballong typ.

Bronx wrote:
    Jag tycker du ska ta kontakt med sjukvården först och främst för en kontroll att samla på sig vätska kan vara symptom på många olika saker, be om en ordentlig kontroll av hjärta, blodtryck, njurar och allmäna blodvärden. Vore tråkigt om du drog på dig något som blir svår behandlat.

hej

har kontaktat sjukvården redan o dom frågade lite frågar o tyckte det lät kosntigt så skall dit på tisdag o ta prover o grejjer

Ruben77 wrote:
    hej

har kontaktat sjukvården redan o dom frågade lite frågar o tyckte det lät kosntigt så skall dit på tisdag o ta prover o grejjer

Om det inte hör ihop med att du legat riktigt lågt med kolhydrater och sedan vräkt i dig det kanske det kan vara bra att göra:)

fitnesserik wrote:
    Om det inte hör ihop med att du legat riktigt lågt med kolhydrater och sedan vräkt i dig det kanske det kan vara bra att göra:)

jag försöker alltid ligga lågt med kolhydrater från bullar o kakor tex
    sedan äter jag ju ris o pasta men ser inget samband med det.

kanske skall tillägga att jag hade ett SJUKT stort intag av onyttiga saker o kolhydrater innan jag bestämde mig för att gå ner i vikt, nästan ett under att jag inte vägde 150 kg.

kan man ha lättare att lägga på sig vätska beroende på tidigare dålig kost o matvanor o övervikt ??

Zoltan Szabo;1210829 wrote:
    Ruben77;1210826 wrote:
    Skumt. :/ Har du det stressigt på jobb eller på hemmaplan? Annars en allmänundersökning med blodtryck osv kan vara värt. Om det har pågått längre tid ska du deffinitivt uppsöka läkare.

har haft samma jobb i 16 år så kan inte säga att de e stresigare än vanligt.
    har ju en del att göra hemma med så klart men inget som jag känner stressar mig, men klart med fru o 2 barn o gård o träning så blir de ju en del strressande ibland.

Tycker du gör rätt i att kolla upp detta på vårdcentralen. Måste poängtera för läkaren det du beskrivit för oss. Dvs inga koständringar eller livsstilsändring mer än att du har gått ner i vikt via kost och träning. Hoppas det går bra och återkom gärna hur det har gått.

Lycka till och hoppas det går bra.

fitnesserik wrote:
    Haha precis det här jag själv har undrat över ett tag. Åt massa kakor och grejer igår och nu känns det som jag är typ 100kg fetare så undrar hur mycket av detta som kan vara vätska och hur mycket fett..

När jag bara äter bra mat och inte äter direkt fett i maten och sedan drar i mig nåt fett…. så drar jag på mig massor av vatten osv i kroppen.

Botemedel lägg in mera fett i din kost så får inte kroppen en chock så fort du/man stoppar nåt fett i magen.

precis kommit ut från vårdcentralen.

enligt läkaren där var det ganska normalt att det blev så när man gått ner mycket i vikt.

kroppen är tydligen inställd på att hålla en viss mängd vätska o de kan ta flera år innan kroppen har hittat rätt balans så et som händer nu är att njurarna inte hinner reglera vätskan som dom ska.

dom tog ändå blodprov för att kolla njurarna för säkerhetsskull men han var ganska säker på att allt var som det skulle.

Ruben77 wrote:
    precis kommit ut från vårdcentralen.

enligt läkaren där var det ganska normalt att det blev så när man gått ner mycket i vikt.

kroppen är tydligen inställd på att hålla en viss mängd vätska o de kan ta flera år innan kroppen har hittat rätt balans så et som händer nu är att njurarna inte hinner reglera vätskan som dom ska.

dom tog ändå blodprov för att kolla njurarna för säkerhetsskull men han var ganska säker på att allt var som det skulle.

Det var ju ändå skönt att det var något knas. Nu är det bara att hoppas denna vätskeproblem rättar till sig fortare.

Mvh

Yes skönt att veta så nu kan man lägga mer energi på träningen istälelt för att grubbla över massa vätska :)

så får man hoppas vätskeproblemet försvinner av sig självt.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.