Home › Forums › Allmänt om gymträning › Samma muskelgrupp två gånger i veckan, schema.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 januari, 2012 at 19:49 #51148Anonym anvandareMember22 januari, 2012 at 19:49 #123183Anonym anvandareMember
Så, körde ihop ett schema med samma muskelgrupp två gånger i veckan. Tycker inte om att vara allt för länge gymmet (långa skoldagar) så därför valde jag att dela upp passen på 5 dagar i veckan. Hade problem med att få in ben 2 gånger i veckan dock. Men tänkte att jag kunde springa på en vilodag, typ söndag. Så köttar jag riktigt hårt på benen på onsdagarna.
dag 1 måndag
biceps triceps axlar. armardag 2 tisdag
bröst mage rygg. överkroppdag 3 onsdag
ben. underkroppdag 4 torsdag
biceps triceps axlar. armardag 5
bröst mage rygg. överkroppFunkar det här tror ni? Eller ska man byta ut nån muskelgrupp med en annan dag? Kombinera muskelgrupperna med varandra på ett annat sätt? Tyck till.
22 januari, 2012 at 20:19 #123184Anonym anvandareMemberTror inte alls på det här. Många tror att mer träning ger bättre resultat. Prova på du och hoppas du inte blir överstränad och får bra resultat.
Kanske inte det du ville höra för svar men efter dryga 20 år på gym har jag lärt mig att ju mer är sällan bättre.
22 januari, 2012 at 20:26 #123185Anonym anvandareMemberTänkte att jag kunde prova det. Har kört på de mest standard träningssättet ett bra tag nu, så tänkte testa någonting annat.
22 januari, 2012 at 20:50 #123186Anonym anvandareMemberkrockar lite lätt med armar på måndagen och rygg på tisdagen.
Jag tappar massor av att köra så i styrka, axlar och armar som är duktigt aktiverade under ett ryggpass.
22 januari, 2012 at 21:01 #123187Anonym anvandareMemberTycker det blir för mycket, musklerna måste ändå få vila mer, speciellt axlar som tränas vilken muskelgrupp man än kör
22 januari, 2012 at 21:07 #123188Anonym anvandareMemberjag hade kört såhär
M:Bröst/Axlar/Triceps
T:Rygg och Biceps
O:Ben och Mage
T:Bröst/Axlar/Triceps
F:Rygg och Biceps
L: Vila
S: VilaDu aktiverar samma muskelgrupper 4 gånger per vecka. biceps – rygg, triceps – bröst.
22 januari, 2012 at 21:09 #123189Anonym anvandareMemberNickster wrote:jag hade kört såhärM:Bröst/Axlar/Triceps
T:Rygg och Biceps
O:Ben och Mage
T:Bröst/Axlar/Triceps
F:Rygg och Biceps
L: Vila
S: VilaDu aktiverar samma muskelgrupper 4 gånger per vecka. biceps – rygg, triceps – bröst.
Satt och kollade på det där. Hatar att köra axlar och bröst under samma pass, fast å andra sidan kanske det är bättre att göra så istället för att köra axlar dagen innan bröst. Samma sak med armar och rygg.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.