Sanning eller Myt?

Home Forums Allmänt om gymträning Sanning eller Myt?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Nu ska alla duktiga erfarna gymrävar och alla andra som vill delta i den lilla undersökning hurvida det är gällande träning/uppbyggnad av sin kropp igenom träna och äta.

Vill att ni ska räkna ut på ett ungefär vad mitt intag av kcal sak ligga på om jag strävar efter att hålla samma stryka samt muskelmassa samt hur mmycket + jag ska ligga på för att bygga/starkare inom min träning.

Här kommer jag nu beskriva samt förklara hur allt ligger till så att ni kan börja med att få fram mitt kcal intag per dag.

Ålder: 32
    Längd: 174
    Vikt: ca 80kg
    Fettprocent mellan 12-10% i dagsläget.
    Tränar 1timme innan jobb alltså på morgon ”tung träning” 5ggr vecka
    Jobb: rörligt jobb

Hoppas ni nu kan räkna ut vad jag ska ligga på:)

Kommer efterhand att berätta min kost för er så ska vi se om det stämmer med eran uträkning:)

Ser fram emot många svar nu:)

Mvh

På vilodagar:
    ~3150 kalorier. ~280 gram protein, lika mycket kolhydrater och ~100 gram fett.

På träningsdagar:
    ~3500 kalorier. ~310 gram protein, lika mycket kolhydrater och ~120 gram fett.

För att inte öka i vikt är det bara att äta ditt basala näringsbehov vilket lär ligga på runt ~2800 kcal

Här kommer en vanlig dag av intag av kost:)

Börjar morgonen med träning ca 1timme, därefter en promenad på ca 20min till den goda bananen och en proteinshake.

Ca 2-3timmar efter äter jag en proteinbar.

Lunch blir en burk lättkesella med ca 30gram fiberhavregryn med en näve russin och en näve jordnötter.

Kvällsmat brukar bli vanlig husmanskost ca en tallrik. Allt från kyckling, fisk, köttfärs, ris, pasta, potatis.

Så ser mitt dagliga intag av kost ut under dagarna, och kan säga att med denna kost står jag relativt still i vikt men har ork att lyfta tungt samt att öka lite i en del övningar.

Nu när man räknar ut vad jag ska ligga på vardag så är jag inte ens i närheten av det, hur kan det då komma sig att jag inte förlorar styrka eller vikt i min träning?

Därför känns detta om att räkna ut hur mycket man behöver för antingen lägga på sig eller gå ner inte alls stämma?

Vill nu påpeka att detta lutar mer åt en Myt:)

Tror folk måste lära sig känna sin egen kropp och inte utgå från andras teorier.

Är jag ute och cyklar??:)

Du äter väl inte exakt sådär 7 dagar i veckan? Mjölkintag över dagarna? Frukt?

Att du måste äta mer än du gör av med för att gå upp i vikt stämmer, vice versa stämmer också. Men just nu är det vilda gissningar på hur mycket du äter och hur mycket energi du förbrukar. Skriv ner allt du äter över 3 dagar (precis allt) så kan du få en mer trolig och rättvisande bild av det hela.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.