Home › Forums › Allmänt om gymträning › Schema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 april, 2011 at 21:23 #53013Anonym anvandareMember23 april, 2011 at 21:23 #131180Anonym anvandareMember
Tjena, har lagt upp ett schema och undrar om det är hållbart eller är det för krävande? Kommer jag att överträna? Detta innebär en träning på 6 gngr i veckan. Vill tillägga att detta sker i samband med överskott av kcal.
Pass 1 rygg
Pass 2 bröst
Pass 3 Ben, biceps
Pass 4 triceps, axlar
Vila
Börja om24 april, 2011 at 09:09 #131181Anonym anvandareMemberIngen?
24 april, 2011 at 11:00 #131182Anonym anvandareMemberDetta är inget schema. Detta är bara en uppdelning av muskelgrupper. Därför kan man inte svara på din fråga. Kör du 1 set per muskelgrupp är chansen till överträning noll. Kör du 1000 set till failure per muskelgrupp är det 100% chans till överträning.
24 april, 2011 at 15:32 #131183Anonym anvandareMemberPrecis som Kri säger, du måste berätta lite mer angående din träning (set,rep,övningar) för att vi ska kunna hjälpa dig och besvara din fråga….
Sen hade jag personligen kört biceps tsm med ryggen, istället för tsm med benen … men som sagt, det är min smaksak….
24 april, 2011 at 16:20 #131184Anonym anvandareMember90annion wrote:Precis som Kri säger, du måste berätta lite mer angående din träning (set,rep,övningar) för att vi ska kunna hjälpa dig och besvara din fråga….Sen hade jag personligen kört biceps tsm med ryggen, istället för tsm med benen … men som sagt, det är min smaksak….
Jo fast ryggpasset är slitit och jag behöver ngt att motivera mig till benpasset:) det jag undrade var oavsett intensitet om musklerna får tillräcklig vila.
24 april, 2011 at 16:23 #131185Anonym anvandareMemberIstolig wrote:det jag undrade var oavsett intensitet om musklerna får tillräcklig vila.Vaddå ”oavsett intensitet”? Intensitet är först och främst en fråga om procentuell andel av RM men du pratar förmodligen om intensivitet. Och man kan ju inte säga att det oavsett hur hårt du kör så är det lugnt. Så naturligtvis är det inte tillräckligt oavsett hur hårt du tränar. Tränar du för hårt så gör du ju.
Ger du lite ordentlig information kanske någon kan ge ett hyfsat svar.
24 april, 2011 at 18:34 #131186Anonym anvandareMemberBeroende på hur du tränar så räcker det med 48-168 timmars vila. Som du säkert ser så är det ett rätt stort spann på hur mycket vila man behöver. Därför kan man inte svara på frågan om du inte preciserar din fråga lite.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.