Schema tips som alla andra!!!!

Home Forums Allmänt om gymträning Schema tips som alla andra!!!!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Börjar med att be om ursäkt för detta inlägg, finns säkert 100000 liknande trådar att läsa om detta. Men nu blir det väl 100001 stycken.

Vad har ni för synpunkter på att träna enligt detta

Måndag: Vila

Tisdag: Rygg, Biceps
    2 stycken ryggövningar 3-4 set på varje. 1 övning biceps 3-4 set.

Onsdag: Vila

Torsdag: Bröst, Triceps
    2 stycken bröstövningar 3-4 set på varje. 1 övning triceps 3-4 set.

Fredag: Vila

Lördag: Ben
    1 övningar framsida 1 övning baksida ben 3-4 set på varje. 3-4 set vader.

Söndag: Axlar, mage
    2 övningar axlar 3-4 set på varje, 3 övningar mage 3-4 set på varje.

Passet kommer naturligtvis vara stenhårt samt basövningar kommer att köras.

Min tanke är att det är alldeles för lite och flera övningar behövs på vissa muskelgrupper, men dock har man ju läst en del om ”less is more”. Kör idag totalt 12 set på rygg och 9 set på bröst samt 6 set på biceps, triceps osv osv. Tycker det fungerar rätt bra men tänkte höra om andra har framgångar i att träna i liknande schema ovanför eller har något vettigt tips att ge eller ändringar.

Har tränat i cirka 7 år med hyffsade resultat men målet är att bli större och starkare…. tänkte testa något nytt i några månader för att se om det kan ge något.

hur tänker du när du kör 2 övningar på axlar? lämnar du ute en del & isf varför?

mirzamirza wrote:
    hur tänker du när du kör 2 övningar på axlar? lämnar du ute en del & isf varför?

Tänkte köra typ stående axelpressar med stång samt en baksidaövning. that´s it.

Tanken med detta var ju att köra mindre övningar/set på muskelgrupperna cirka 6-8 set per muskelgrupp fördelar på 2 övningar för att se om man växer utav detta mer än mot vad jag kör idag där jag ligger och snittar mellan 9-12 set per muskelgrupp.

Körde exempelvis rygg/bicpes igår där jag körde marklyft med 3 set samt 3 set chins sen avslutade jag med 3 set bicepscurls. Alla var till total failure. Kände mig helt slut i ryggen och biceps ändå mot vad jag brukar köra när jag ligger på 12 set rygg och 6 set biceps. Nu på morgonen känner man sig mör ändå också. Dock lär ju återhämtningen bli bättre samt energin till nästa pass kanske ökar?

Kan varmt rekommendera Wendlers 531-program.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.