Situps? vilka ger resultat? hur ofta?

Home Forums Allmänt om gymträning Situps? vilka ger resultat? hur ofta?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

alla vill ju ha bra mage och man vill att rutorna ska synas..

men vilka övningar är verkligen den bästa för att få fram dem? och hur ofta bör jag träna dem? hur mkt vila osV?

1: bör jag träna dem varje dag? om inte? hur ofta?
    2: vilka är bäst att göra? vilka funkar?
    3: slutningen hur många?

tacksam för svar;9

nu ska de verkligen fram;)

Kolehmainen22 wrote:
    alla vill ju ha bra mage och man vill att rutorna ska synas..

men vilka övningar är verkligen den bästa för att få fram dem? och hur ofta bör jag träna dem? hur mkt vila osV?

1: bör jag träna dem varje dag? om inte? hur ofta?
    2: vilka är bäst att göra? vilka funkar?
    3: slutningen hur många?

tacksam för svar;9

nu ska de verkligen fram;)

Alla nybörjare tror att endast situps ger magrutor, kosten spelar också en stor roll i det hela oftast. Ligg på kaloriunderskott , träna magen 2 ggr / vecka, musklerna behöver återhämtning.
    Kolla här [http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html#anchor172895]
    för en del bra övningar ;)
    Kör tills du är slut, och ät en rejäl måltid med mycket protein främst.

Läs: [http://traningslara.se/situps-for-att-trana-magstyrka/]

Marklyft, knäböj och dragonflies är allt som behövs för att få bra styrka. :emo-thumb

Om du vill få fram/mer konturer så är det BF som ska ner.

okej, bra tips men BF är nog så låg den bara kan vara.. 183cm och 56kilo.. påväg upp..

men vad händer om man tränar mage varje dag? (ska verkligen inte göra de men rent generelt bör de bli mer rutor?) känns ju konstigt att inte göra situps på 3dagar?

sen också, om man enbart tränar mage vi säger en dag, då går ju själva träningsprocesson väldigt snabbt, om man nu göra några olika övningar men olika sets och reps, de tar ju inte alls lång tid..

bara en konstig fråga men vill ha svar på varför man just ska vila magen så jäkla länge för att få bäst resultat?:P

Magrutor bygger du i köket. :)

okej, bra tips men BF är nog så låg den bara kan vara.. 183cm och 56kilo.. påväg upp..

men vad händer om man tränar mage varje dag? (ska verkligen inte göra de men rent generelt bör de bli mer rutor?) känns ju konstigt att inte göra situps på 3dagar?

sen också, om man enbart tränar mage vi säger en dag, då går ju själva träningsprocesson väldigt snabbt, om man nu göra några olika övningar men olika sets och reps, de tar ju inte alls lång tid..

bara en konstig fråga men vill ha svar på varför man just ska vila magen så jäkla länge för att få bäst resultat?:

Jag tycker magen är lite speciellt, har inte vigt några enskilda pass åt den men tränat 1-2övningar (6-8set) 3-4ggr i veckan och gjort bra framsteg vad det gäller muskulaturen.
    Varierat mellan lättare (högre reps) och tyngre viktbelastat.

Kolehmainen22 wrote:

bara en konstig fråga men vill ha svar på varför man just ska vila magen så jäkla länge för att få bäst resultat?:

56 kilo på 183 cm? Ett BMI på 16,7. Förlåt min uppriktighet, men det är inte mycket kött på benen.

Mitt råd är att inte fokusera på magen utan på att gå upp i vikt, bygga en grundfysik. Ät massor av mat, drick mjölk om du tål det. Träna basövningar och gymnastiska övningar. När du gått upp 30 kilo kan du börja tänka på att mejsla fram magrutor!

Sandow wrote:
    56 kilo på 183 cm? Ett BMI på 16,7. Förlåt min uppriktighet, men det är inte mycket kött på benen.

Mitt råd är att inte fokusera på magen utan på att gå upp i vikt, bygga en grundfysik. Ät massor av mat, drick mjölk om du tål det. Träna basövningar och gymnastiska övningar. När du gått upp 30 kilo kan du börja tänka på att mejsla fram magrutor!

Han har rätt men 30 kg kan vara ett av slutmålen. Dela istället upp det i olika delmål så kommer det vara lättare att hålla uppe motivationen. :)

Kör styrketräning med basövningar, t.ex. en variant på Stronglifts. Ät mycket ”riktigt” mat och tänk på ditt proteinintag. Det är bara att äta, du lär inte bli tjock, det kommer bara bli till det bättre. Magrutorna och resultaten kommer med tiden. :)

Lycka till! :)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.