Skaffa sig bra kondition?

Home Forums Allmänt om gymträning Skaffa sig bra kondition?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Kan säkert låta dumt, men har lite undringar bara =)

Har aldrig prioriterat konditionsträning på gymmet, utan styrke hela vägen.

Känner nu att flåset är så kasst att de går ut över mitt lyftande på gymmet med, så tänkte satsa på o skaffa mig bra kondis nu.

Några generella tips? Effektivast? crosstrainer,cykla?

Kan kost ändra förutsättningarna? Och om man ska inta något kosttillskott innan träning, vad för konditionens skull?

Var ingen höjdare med PWO alá rage innan bandet sist…

Mr_c wrote:
    Kan säkert låta dumt, men har lite undringar bara =)

Har aldrig prioriterat konditionsträning på gymmet, utan styrke hela vägen.

Känner nu att flåset är så kasst att de går ut över mitt lyftande på gymmet med, så tänkte satsa på o skaffa mig bra kondis nu.

Några generella tips? Effektivast? crosstrainer,cykla?

Kan kost ändra förutsättningarna? Och om man ska inta något kosttillskott innan träning, vad för konditionens skull?

Var ingen höjdare med PWO alá rage innan bandet sist…

Jag tar endas kostillskott i form av protein om mitt dagliga matbehov inte täcker protein nivån fullt, alltså ett substitut.

Gillar du att cykla?
    Gillar du crosstrainer
    Gill du att löpa?

Välj något eller kombinera, gör de cardio övningarna du tycker är roligaste, det är det viktigaste. Själv joggar 2ggr i veckan.

Om kosten kan ändra en förutsättning? Äter du dåligt i förhållande till träning, så får du en reflektion av kroppen, ja kosten är jätteviktig.

Äter du husmanskost och tränar, du ser resultat, kör på!

Själv deffar jag första gången i mitt liv+styrketräning, men jag lever ändå mitt liv, så till kommer jag att äta som ett svin :pop:

Hehe, nej ja tycker inte direkt nån cardio är rolig ^^ Är väl därför det blivit så lite av den biten..

Tycker roddmaskin känns rätt nice när jag väl kört den, men tycker inte jag får nått ”flyt” i hur man ska göra, med ben kontra armrörelser, o så går den för lätt?

Får köra på crosstrainern annars.

Har normal kost, o har en massa kosttillskott som tas för träningen i övrigt, men de finns alltså ingen PWO produkt man tar innan cardio iallafall? Kanske bara ladda med kolisar så man inte blir trött fort…? :|

Mr_c wrote:
    Hehe, nej ja tycker inte direkt nån cardio är rolig ^^ Är väl därför det blivit så lite av den biten..

Tycker roddmaskin känns rätt nice när jag väl kört den, men tycker inte jag får nått ”flyt” i hur man ska göra, med ben kontra armrörelser, o så går den för lätt?

Får köra på crosstrainern annars.

Har normal kost, o har en massa kosttillskott som tas för träningen i övrigt, men de finns alltså ingen PWO produkt man tar innan cardio iallafall? Kanske bara ladda med kolisar så man inte blir trött fort…? :|

Hej!

Helt ärligt den bästa ”cardio” träningen är den du utöver utomhus enligt mig. Alltså då i form av löpning eller liknande. Men detta är inte så viktigt om man inte gillar att löpa runt i snö eller kanske inte alls tycker om att springa.

Har inte själv kört någon roddmaskin, men kan du inte ställa in ”tröghet” i maskinen?

Jag kör cardio 1-2 timmar efter intag av mat oavsett vad jag har ätit, annars mår jag skit! Om du fortfarande är trött så kan du ju alltid käka en banan eller en liten bit chocklad för att stimulerar energi.

Quote:
    Har normal kost, o har en massa kosttillskott som tas för träningen i övrigt, men de finns alltså ingen PWO produkt man tar innan cardio iallafall?

Varför har du en massa kosttillskott om man får fråga? Är det inte lättare att på din ”normala” kost få in så mycket protein som möligt och sen kanske slänga till en proteinshake innan/efter träning?

Jag äter bara 2g protein x kroppsvikt = 140g om dagen. Min kost tar upp 99% av protein resten blir 1 protein shake.

PWO

Mr_c wrote:

Nej både PWO och definitivt kolhydrater är onödigt i ditt fall. Att du snabbt blir trött är för att du är otränad. Du tränar dig till bättre kondition med tiden.

ja diggar att ta 2st eller 3st alert fx innan cardio, dock kör jag cardio ofta direkt på morgonen…

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.