Skall min sambo träna eller deffa först?

Home Forums Allmänt om gymträning Skall min sambo träna eller deffa först?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tjena!
    Min sambo har en fett% på 26 idag och har satt upp som mål att komma ut välsvarvad och deffad till nästa sommar. Nu går hon på diet och tränar styrka 3ggr i veckan för att hålla sina små muskler i schack samt öka på ämnesomsättningen.
    Hennes mål är att gå ned från 68 till 58 och sedan börja köra tuff styrketräning för att bygga på sig muskler och sedan deffa igen till våren.
    Hon har lyckats ta sig ned till 63 på ca 8 veckor men nu har hon fått sådan smak på gymmet att hon vill börja bygga redan nu..

Nu är min fråga:
    Bör hon gå ned till 58 först (ca 15-18fett%) och sedan köra på och därefter en deff 2 till våren eller kan hon köra hårt redan nu och deffa senare i vår

smaksak tycker jag jag själv hade nog föredragit att gå ner till 58 och därefter köra på

15-18% bf är inget negativt för en kvinna, inget negativt alls. Så hon gör troligtvis sin hälsa en tjänst att går ner i vikt en aning.

Sedan är det ju förstås en fråga om vad hon helst VILL, om det är sak samma skulle jag rösta för en deff. Enbart ur ett objektivt hälsoperspektiv nu alltså. Jag vet ju inte hur hon ser ut och vilken relation hon har till mat och kropp t.ex. Där kan ju övriga faktorer spela in som gör det mer vanskligt.

Jag lägger min röst på en deff, även om det – precis som Eddie påpekade – är rätt svårt att säga eftersom vi inte vet hur hon ser ut, etc etc.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.