Skillnader i träningssätt för bodybiulders jämfört med AF-tävlande?

Home Forums Allmänt om gymträning Skillnader i träningssätt för bodybiulders jämfört med AF-tävlande?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Tja
    Hur skiljer sig sättet att träna mellan en bodybuilder och en som tävlar i AF?
    Personligen så vill jag se mer ut som AF än som en riktig bodybuilder så jag undrar bara hur de respektive tränar och äter på ett ungefär?

Om det tvistar de lärda..

[http://forum.body.se/showthread.php?t=2454]

Klonas88 wrote:
    Om det tvistar de lärda..

[http://forum.body.se/showthread.php?t=2454]

Läs gärna frågan nästa gång. :emo-thumb

Jay wrote:
    Läs gärna frågan nästa gång. :emo-thumb

Jo, men om folk inte ens kan komma överens om vad som skiljer mellan diciplinerna, hur ska man då kunna avgöra skillnaden i träningsmetod?

Klonas88 wrote:
    Jo, men om folk inte ens kan komma överens om vad som skiljer mellan diciplinerna, hur ska man då kunna avgöra skillnaden i träningsmetod?

Vad har det med varandra att göra?

Jay wrote:
    Vad har det med varandra att göra?

Vad det har med varandra att göra? Är du seriös?

OM man inte kan peka på skillnaderna mellan fysiken på fitness tävlande och bodybuilders, hur ska man då kunna peka på skillnaderna i träningsmetod?

Jag tycker inte det skiljer sig speciellt mycket i maten eller själva styrketräningen. Jag tränar som en BB, men tävlar i AF tror jag. :D
    Enda skillnaden i själva träningen är väl den övergripande konditions- och chins/dips delen.
    Man äter väl på samma sätt antar jag med mycket protein regelbundet. :)

det tar längre tid att bli en bb än en af. dvs, det krävs mer muskler!!! vägen till både af o bb är väl samma men tar olika långt tid skulle jag vilja påstå

Danielito wrote:
    Tja
    Hur skiljer sig sättet att träna mellan en bodybuilder och en som tävlar i AF?
    Personligen så vill jag se mer ut som AF än som en riktig bodybuilder så jag undrar bara hur de respektive tränar och äter på ett ungefär?

Jag håller med Anna om att den stora skillnaden är kondition och chins/dips delen. Man brukar ofta lägga in extra träning på chins- och dipsmomenten några gånger i veckan.

Angående att du hellre vill se ut som AF än en bodybuilder är troligtvis ingenting du behöver oroa dig för. Du kommer inte att vakna upp en morgon och säga ”shit, jag har blivit för grov, jag ser ju ut som en bodybuilder”.

Klonas88 wrote:
    OM man inte kan peka på skillnaderna mellan fysiken på fitness tävlande och bodybuilders, hur ska man då kunna peka på skillnaderna i träningsmetod?

Träna några år till. Kom sedan tillbaka till den här tråden och ta dig för pannan.

Jay wrote:
    Träna några år till. Kom sedan tillbaka till den här tråden och ta dig för pannan.

Haha! Sådär svarar folk med extremt bra argument! Ungefär som min lillebror 4 år.

Men men, du som verkar ha bättre koll på prylarna, varför hjälper du inte till och svarar på frågan? Du verkar ju iaf försöka få fram att du kan en hel del, varför då inte bara svara på frågan? Eller åtminstone försöka? Det enda du tillfört i den här tråden är väl ungefär ingenting.

AF/BF bygger långa och smala muskler medan BB bygger mer bulliga muskler.

:p

dedsi wrote:
    AF/BF bygger långa och smala muskler medan BB bygger mer bulliga muskler.

:p

seriost sag inte sant …folk e verkligen mer ”outbildade” an man tror, och vilken person som helst som inte har hangt pa ett forum hela livet kan mycket val tro att det ar sa …

jag har fortfarande massor av kompisar som tror att man kan trana pa olika satt for att fa olika ”form” pa musklerna

läste den tråd som det länkades till men blev inget klokare är det igentligen någon skilland på tränings sätt? har nyligen börjat men vet inte om man ska köra AF eller BB eller BF en massa olika verkar det finnas ju :|

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.