Skönaste tiden på dagen att träna?

Home Forums Allmänt om gymträning Skönaste tiden på dagen att träna?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 73 total)
  • Author
    Posts
  • #526880

    På håltimmen efter idrotten på morgonen :) Då är man ganska utvilad, har ätit ganska nyligen och är uppvärmd!

    #526881

    Beror på på skolveckor är det 19.00

    På Lov är det runt 14.00-15.00

    #526882

    På eftermidagen/kvällen . Känner att man är starkare och har mer energi då.. Men endå så kan det vara skönt att träna på förmidagen ibland för då är det gjort :)

    #526883

    Är väl på gymmet runt 17.00 tiden på morgonen….

    #526884

    Skönaste tiden att träna är om exakt 27min då är kl 05:00

    Jag gissar på att det är trångt som vanligt på gymmet:|

    #526885

    Runt 12 tiden tycker jag är skönast, men det funkar tyvärr bara på helger, vardagar jobbar jag till 16 så då blir det gymmet strax efter det.

    #526886

    Konditionsträningen är svår att svara på. Det beror så mycket på väderförhållanden och typ av pass. Ett vanligt distanspass en vacker sommarmorgon är ju helt underbart, cykling görs också helst tidigt då trafiken är lugn.

    Men är det lite tuffare löpning vill jag nog köra innan lunch eller innan middag. Samma sak med styrketräningen. Styrketräning är ju en fråga om plats i gymmet också och utifrån det perspektivet är förmiddagar optimala. Så i den mån jag kan brukar jag förlägga styrketräningen till de dagar då jag har möjlighet att köra förmiddagar. När jag presterar som bäst generellt sett är svårt att svara på, dagsformen avgör väldigt mycket för mig. Klockan 10 blir det i alla fall rygg idag, 06:30 löpte jag igår och hade förvånansvärt hög prestationsförmåga.

    Så det varierar som sagt.

    #526887

    Helt klart innan jobbet

    #526888

    Har fördelen av att ha ett gym 1 minuts gång från skolan och ett annat gym 2 minuters cykeltur från hemmet. Favorittiden att träna är runt 12, innan lunch, men det hinner jag oftast bara med på helgerna. Annars är 3-4-tiden jävligt skönt :) Eller, riktigt sent på kvällen 8-9.

    #526889

    Någonstans mellan 12-14 är det optimala för mig då man har laddat i sig en bra lunch, tyvärr blir det bara på helger.

    Vardagar blir det 16-17 tiden, ofta dyngtrött efter jobbet men ser till att trampa igång kroppen riktigt bra och lyckas piggna på då man väl står där i några muntra viktskivors sällskap.

    #526890
    Robert Svensson wrote:
    Fan, det var bra tidigt det. Jag är själv som en zombie-wambam när jag åker till jobbet vid 04.30. :)

    Det var en konstig kvällstid det. Min digitalklocka visar inte det just nu i alla fall. :)

    Så fel det kan bli, självklart är det på eftermiddagen :P Runt 17 och inte 5 ;)

    Läste bara rubriken ”….tiden på dagen….”

    #526891

    Mitt på dagen, runt 13-14, då det är lite lugnare på gymmet.

    #526892

    Jag som tycker det e kul när det är folk = )

    #526893

    morgonen… skönt att få igång kroppen. EAA på tom mage, sedan är man igång

    #526894

    Mellan 16 och 19 funkar bäst för mig. Att träna på morgonen fungerar inte alls, åtminstone inte om jag tänkt mig att prestera på vettig nivå.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 73 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.