Home › Forums › Allmänt om gymträning › Slankare lår
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 januari, 2006 at 13:59 #1049535Anonym anvandareMember
Varf
9 januari, 2006 at 21:20 #1049536Anonym anvandareMemberF
10 januari, 2006 at 16:00 #1049537Anonym anvandareMemberTove wrote:För att du ska få rättvisa svar på dina ”ridlårs-frågor” vore det nog bäst att du klädde dig i bikini och tog korrekt återgivande bilder och la in här.
Jag för min del har svårt att tro att benen kan vara för grova utan att det finns fett på dem.
Du sa att du äter ”fel” eller ”dåligt” eller nåt i den stilen, två dagar i veckan, och då är frågan, vad äter du då, och vad äter du de övriga 5 dagarna?
Sen, ridningen, hur hård ridning är det? Tävlingshästar, eller dressyr eller hoppning eller sällskapshästsridning, och hur många timmar i veckan?
Förr red jag en, två eller tre tävlingshästar, hård ridning, varje dag, men jag hade inte några ridlår men var väldigt stark och med en enorm ryggtavla, för de pullade ju hela tiden. Vissa hästar sprang vid sidan medan jag själv joggade, men låren blev aldrig för grova på något sätt, bara starka.
Själv åt jag som en ”häst” men blev inte fet, men det gick åt hur mycket energi som helst att rida de där energiknippena.Hmmm…pulla betyder något helt annat för mig…:o
vad betyder det i det här sammanhanget??10 januari, 2006 at 19:23 #1049538Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Hmmm…pulla betyder något helt annat för mig…:o
vad betyder det i det här sammanhanget??Det är när hästen är så het att den ligger på hårt, framåt hela tiden så att man har fullt upp med att hålla igen den för att det inte ska bära åt helvete helt!
Den ligger på bettet, i som den har i munnen, och vissa tar tag i bettet för att kunna ligga på utan att behöva ta styrning och broms.
Det är iallafall jätteroligt med hästar, helst hingstar bara, som är heta och pigga, så man kämpar som en gris hela passet igenom för att sen komma tillbaka till stallethelt genomblöt av svett, och man blir grymt stark under tiden, och hungrig som en varg, så man äter som en rubbad.
Adrenalinkick får man också i övermått, för det är givetvis spännande för det faktiskt farligt om man inte kan hantera dess pullande kraftverk.11 januari, 2006 at 09:37 #1049539Anonym anvandareMemberTove wrote:Det är när hästen är så het att den ligger på hårt, framåt hela tiden så att man har fullt upp med att hålla igen den för att det inte ska bära åt helvete helt!
Den ligger på bettet, i som den har i munnen, och vissa tar tag i bettet för att kunna ligga på utan att behöva ta styrning och broms.
Det är iallafall jätteroligt med hästar, helst hingstar bara, som är heta och pigga, så man kämpar som en gris hela passet igenom för att sen komma tillbaka till stallethelt genomblöt av svett, och man blir grymt stark under tiden, och hungrig som en varg, så man äter som en rubbad.
Adrenalinkick får man också i övermått, för det är givetvis spännande för det faktiskt farligt om man inte kan hantera dess pullande kraftverk.Ok, tack för förklaringen. Låter riktigt kul att rida, hade jag inte varit sjukt allergisk mot hästar skulle jag testa någon dag…men jag antar att du måste vara en ruttinerad ryttare för att kunna rida så fort…
Jag hade väl hamnat på en trött överviktig kuse med en 13-åring som går bredvid och leder den i ett rep…11 januari, 2006 at 15:50 #1049540Anonym anvandareMembergeo wrote:Fin summering av min enda hästupplevelse!
Tror jag var 8-9 år.:emo-thumb
11 januari, 2006 at 15:58 #1049541Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Ok, tack för förklaringen. Låter riktigt kul att rida, hade jag inte varit sjukt allergisk mot hästar skulle jag testa någon dag…men jag antar att du måste vara en ruttinerad ryttare för att kunna rida så fort…
Jag hade väl hamnat på en trött överviktig kuse med en 13-åring som går bredvid och leder den i ett rep…var då det, på den tiden, för länge sen nu, som jag var vild och odödlig!
Annat är det nu!
Slutade rida helt 1986 när min egen galning till hingst fick lov att slaktas.
Med åren har jag insett att kroppen är viktig att ha kvar hel och hållen och jag vill inte längre ta riskerna som är förenade med att bara ta sig an de mest galna för att de var roligast och för att de blev umgängesbara med tiden och samtidigt helt underbara när en god relation med ömsesidigt förtroende hade skapats.
Numera är bilen min ”hingst”!11 januari, 2006 at 16:04 #1049542Anonym anvandareMemberJag chansar på att Numero1 kommer komma med ytterliggare en kommentar efter detta svar
Menat som ett skämt !
13 januari, 2006 at 11:54 #1049543Anonym anvandareMemberJeppe wrote:Jag chansar på att Numero1 kommer komma med ytterliggare en kommentar efter detta svarMenat som ett skämt !
Hehehe…nä, vi lämnar det där. Men upplägget var bra.
Trevlig helg!
13 januari, 2006 at 11:55 #1049544Anonym anvandareMemberJeppe wrote:Jag chansar på att Numero1 kommer komma med ytterliggare en kommentar efter detta svarMenat som ett skämt !
Fan vilka symetriska rutor du har Jeppe.
btw är du rödhårig och heter Jesper?13 januari, 2006 at 14:17 #1049545Anonym anvandareMembernumero1 wrote:Fan vilka symetriska rutor du har Jeppe.
btw är du rödhårig och heter Jesper?Fel fel fel
Bilden är lånad men påminner om min gigantiska kroppshydda
En egen bild kanske skulle vara på sin plats efter många lovord för den magen Vi får se…
Är inte rödhårig och heter inte heller Jesper.13 januari, 2006 at 18:49 #1049546Anonym anvandareMemberskulptera om benen genom att k
13 januari, 2006 at 18:50 #1049547Anonym anvandareMemberHej! Jag har liknande problem..stora lår är inte lätta att bli av med för att det mesta är muskler ..mitt råd är att du kan ta promenader varje dag i hög hastighet och försök att äta rätt. Jag har fortfarnade inte kunnat få mindre lår för det går inte att punktförbränna fett heller vilket är fett jobbigt men det kommer att gå bra och jag tror bara att du har komplex för dina lår förvem vill ha smala lår som ser ut som stickor? Kör hårt
18 januari, 2006 at 00:00 #1049548Anonym anvandareMembertack f
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.