- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › slut i biceps vid ryggövningar
Hur undviker man att ta slut i biceps och underarmar innan alla ryggövningar är avklarade? Har stora problem efter bara 2 set med brett latsdrag och kan knappt slutföra den övningen för att inte tala om de 3 seten med smalt latsdrag som följer därefter.
Mvh
Anders:(
Det är inte så lätt det där att bara dra med ryggen…många kör med dragremmar. Själv tycker jag det är svårt att få bra känsla då, så jag har tränat upp handstyrkan med hjälp av grippers istället. Captains of Crush rekommenderas:emo-thumb
Vad menar du? Jag drar inte med ryggen, utan med armarna.
Därav ditt problem
Fokusera på att ryggen ska göra jobbet och inte armarna. Antingen är det dåligt utförande och kontakt som skapar problemet el. dåligt grepp.
Oftast det förstnämnda.
Det är knepigt att få ryggen aktiverad fullt ut. När jag kör t ex smala latsdrag brukar jag sträcka ut helt för att sedan med sträckta armar dra ner vikten med hjälp av ryggen. Det blir en kort rörelse på ett par cm, där skulderbladen skall var a ihopdragna. Sedan lutar man överkroppen lite bakåt, och drar med ryggen ner vikten till bröstet. Kontrahera, släpp upp vikten och upprepa från början. Armarna skall bara fungera som krokar, inte hjälpa till i själva draget.
Kan rekommendera denna länk för bra tips om hur du skall gå tillväga. [http://www.thefitshow.com/past_episodes.htm]
Tackar så mycket för era tips. Länken till The Fit show var absolut lysande eftersom jag inte riktigt greppade hur det hela ska utföras.
Mvh
Anders:)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY