Slutat handboll börjat gymma hjälp!

Home Forums Allmänt om gymträning Slutat handboll börjat gymma hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tjenare body! Jag är en man i mina bästa år (läs 19) som la av med handbollen för några veckor sedan pga långa skadeuppehåll, jag tränade cardio och styrka regelbundet med laget ca 6-7 ggr per vecka.

Nu till min plan.. Jag har tänkt börja gymma ca 3-5 ggr i veckan och har som mål att få en snygg strandkropp nu till sommaren (Var vältränad innan jag skadade mig, nu är jag väll nära mullig men endå rätt muskulös) Jag vill även höja mina PB i bänk, frivändningar och knäböj (125,100,120). Ni kanske tycker det är konstigt att jag bänkar mer än vad jag tar i knäböj… men det har med en långdragen knäskada att göra men den är läkt nu!

Nu till mitt problem.. När vi tränade styrka med laget så körde vi bara basövningar, bänk, dipps, chins, frivändningar och knäböj. Visst det är bra övningar men jag vill gärna köra fler och mer isolerade övningar. Det vore tacksamt om ni kunde komma med tipps å idéer på hur mitt schema kan se ut!
    Tack på förhand!

Finns väl massor med färdiga scheman ”out there” som du kan testa?

varför vill du köra isolationsövningar? Det är ju skit…

Grejen är att när jag kör basövningarna så märker jag inget resultat förutom att jag bli starkare (visst det är bra) men jag vill ju också märka resultat på utsidan, jag växer inget blir bara starkare.. Då tänkte jag att isolationsövningarna måste väl ge mer resultat för tillväxten eller har jag fel?

warmupp wrote:
    Grejen är att när jag kör basövningarna så märker jag inget resultat förutom att jag bli starkare (visst det är bra) men jag vill ju också märka resultat på utsidan, jag växer inget blir bara starkare.. Då tänkte jag att isolationsövningarna måste väl ge mer resultat för tillväxten eller har jag fel?

ja du tänker galet fel, muskeln vet inte varifrån belastningen kommer, om det kommer från en skivstång, hantel eller en maskin

man ser inte volymökningarna lika bra som styrkeökningar, väg dig och ta kort varannan månad så kommer du att se skillnad.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.