Slutat växa… Och blivit mindre?

Home Forums Allmänt om gymträning Slutat växa… Och blivit mindre?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tja, tränar på som vanligt med bra kost och sömn. Tränat sedan januari detta året och väger nu 11kg mer, ökat bra senaste tiden men nu tycker jag att jag nästan blivit mindre? Armarna blev mastiga ett tag men ser nu ganska smala ut igen?
    Hur f*n är detta möjligt när jag tränat på, ökat i vikter och äter bra som vanligt?

Tacksam för svar! Mvh

Har du slutat öka i vikt? Om du väger 11kg mer behöver du såklart mer kalorier för att öka, kanske kan vara kaloriintaget du behöver se över.

Du kanske har blivit tjockare så musklerna är mindre tydliga ?

Du kanske fått ett släng av bigorexia

Achivai wrote:
    Du kanske fått ett släng av bigorexia

Haha läste lite om det, och javisst stämmer en hel del. Är fullkomligt besatt av spegeln, jämför mig med andra och kan inte sluta tänka på träning, kost och protein-intaget.
    Men jag har tagit bilder hela tiden och jag har växt hela tiden fram tills nu, att jag blivit mindre är ingen idé i mitt huvud utan ett faktum.
    Så att jag inte äter tillräckligt me kalorier borde ju göra att jag är på samma nivå som senast, inte att jag blir Mindre!?

Mvh

Jollytax wrote:
    Så att jag inte äter tillräckligt me kalorier borde ju göra att jag är på samma nivå som senast, inte att jag blir Mindre!?

Mvh

Va? vad menar du. Äter du inte tillräckligt och tränar hårt är det väll klart att du kan börja tappa i vikt. Du skriver inte hur långt tid det tog att gå upp 11kg, men en del av det är förmodligen fett och vätska. Om du nu får i dig mindre än vad du med din nya 11kg tyngre kropp behöver för att fortsätta öka och/eller behålla samma vikt måste du självklart äta mer än du gjorde när du vägde mindre.

Detta kanske i kombination med överträning? Vilar du för lite får aldrig musklerna någon riktigt chans att återhämta sig, vilket gör att dom inte växer, kanske du till och med bryter ner dem mer och mer?

De två faktorerna är värda att se över, räkna ut hur mycket du får i dig under dagarna och se över träningen.

Och det där med spegeln är farligt, finns väll flera som rapporterat på olika forum att dem gått in i ett förhållande med sin spegel. Vilket självklart inte ses som ”normalt” av samhället i övrigt.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.