Home › Forums › Allmänt om gymträning › Små ben
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 mars, 2013 at 16:51 #101471Anonym anvandareMember26 mars, 2013 at 16:51 #1075382Anonym anvandareMember
Tjenare!
Skulle vara mycket tacksam om någon kunde ge tips för hur jag ska bygga större benmuskulatur.
I dagsläget kör jag framsida lår och vader på ett pass och framsida lår lägger jag upp såhär:
Knäböj 10X5
Benpress 20-5X7
Benspark 15X726 mars, 2013 at 17:14 #1075384Anonym anvandareMemberKnäböj, benpress, raka marklyft, benspark och lårcurl.
Antal set och reps bestämmer du själv, men förslagsvis lägre repsantal på dom två första övningarna.26 mars, 2013 at 18:11 #1075387Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Knäböj, benpress, raka marklyft, benspark och lårcurl.
Antal set och reps bestämmer du själv, men förslagsvis lägre repsantal på dom två första övningarna.Tack för svar!
Har du något förslag på hur många set jag ska köra i de respektive övningarna?26 mars, 2013 at 19:05 #1075389Anonym anvandareMemberOm jag får säga hur jag kör:
lårcurl 6×10
benspark 3×10
knäböj 4×8
front squat 4×8Jag har väldigt svaga baksida lår gentemot mina framsida lår. Ska man lägga in raka marklyft kanske?
26 mars, 2013 at 20:00 #1075390Anonym anvandareMemberGymtjej wrote:Jorgen wrote:Knäböj, benpress, raka marklyft, benspark och lårcurl.
Antal set och reps bestämmer du själv, men förslagsvis lägre repsantal på dom två första övningarna.Tack för svar!
Har du något förslag på hur många set jag ska köra i de respektive övningarna?Hur länge har du tränat?
Hur ofta tränar du ben?
Hur ser din träningssplitt ut?9 april, 2013 at 21:36 #1075803Anonym anvandareMemberGRYM CRED till tjejer som frågar om detta!
Knäböj, knäböj och åter knöböj! Var inte rädd för att höja vikten iheller, jobba dig uppåt så lovar jag att du kommer se resultat och ha grymt snygga ben och rumpa (om du vill ha det..) inom tre veckor. Front knäböj (Front Squats) kan du också göra, grymt bra för benen rumpan och dina magmuskler. Marklyft för baksidan av dina lår, släpp ner stången sakta så dödar du dina lår helt. Sen finns där åtskilliga kroppsviktsövningar som du kan göra, jag själv förespråkar vikter före kroppsviktsövningar. Träna en till två gånger i veckan, eventuellt; en dag där du fokuserar på tunga lyft och en dag där du gör många repetitioner med låg vikt. lycka till!
13 april, 2013 at 19:53 #1075902Anonym anvandareMemberAndreas12 wrote:GRYM CRED till tjejer som frågar om detta!Knäböj, knäböj och åter knöböj! Var inte rädd för att höja vikten iheller, jobba dig uppåt så lovar jag att du kommer se resultat och ha grymt snygga ben och rumpa (om du vill ha det..) inom tre veckor. Front knäböj (Front Squats) kan du också göra, grymt bra för benen rumpan och dina magmuskler. Marklyft för baksidan av dina lår, släpp ner stången sakta så dödar du dina lår helt. Sen finns där åtskilliga kroppsviktsövningar som du kan göra, jag själv förespråkar vikter före kroppsviktsövningar. Träna en till två gånger i veckan, eventuellt; en dag där du fokuserar på tunga lyft och en dag där du gör många repetitioner med låg vikt. lycka till!
Jag kör knäböj minst en gång i veckan redan men hur jag än gör så känns det inte som benen jobbar. Har testat att stå med olika bredd mellan fötterna men det känns mest i knäna:down:
Har du något förslag på vad jag kan göra?15 april, 2013 at 00:00 #1075935Anonym anvandareMemberTrycker du ifrån med hälarna? Hälarna ska vara i marken hela tiden. Har du problem med det kan du lägga småvikter under hälarna, typ 1.25or.
22 april, 2013 at 17:11 #1076163Anonym anvandareMemberProva köra djupare knäböj.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.