små bröst muskler

Home Forums Allmänt om gymträning små bröst muskler

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej, jag har ett litet problem. jag har svårt å få stora bröst muskler. som jag har förstårt så är bröst musklen indelad i tre delar en nere och en på mitten och en uppe! jag får bara den nedre bärstmuskeln. jag får inga kullor direkt. det bara går ut längst ner om man säger så. vilka övingar ska man göra för att få upp den övre bröst muskeln så den blir lite biffig? :)

mvh jimmy

Ja t,ex kan ju sned bänkpress (ryggstödet lutat lite uppåt) göra susen,
    akta bara så stödet inte är för högt så du tränar axlarna ist

och kör kontrollerat och känn efter så du värkligen får kontakt och använd dig av full rörelselängd!

För det första finns det bara en bröstmuskel… (två egentligen, men den andra är relativt liten och troligtvis inte det du är intresserad av)
    För att aktivera de övre fibrerna i bröstmusklerna främst så bör du se till att bänken lutar uppåt. Ju mer lutning desto mer kopplar du in axlarna, men aktiverar de övra fibrerna av bröstmuskeln.

Sedan beror mycket på dina gener och sättet du tränar.

Kör tungt 4-6 rep och max 6set för bröstet.

limpan66 wrote:
    Kör tungt 4-6 rep och max 6set för bröstet.

så du menar att han ska göra högst 36 reps på ett helt bröstpass och tro att han ska få stora bröst? skitsnack säger jag…

Mycket hänger på gentik!

Man kan inte alltid bestämma hur ens muskler och kropp ska se ut genom att träna på ett visst sätt. Jag är väldigt glad över att genom bara gentik kunna få rutor på magen, men hade gärna velat ha smalare midja – Men kan inte ändra detta hur mycket jag än skulle vilja!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.